«وانیا» هدیه روشن خداوند به کودکان مظلوم/ نقش خیرین در فردای روشن کودکان بی‌بضاعت

مسؤول طرح وانیا گفت: «وانیا» به معنای هدیه روشن خداوند است و موسسه خیریه مهرآمن آیین در نظر دارد، فردای روشن را به واسطه خیّرین گران‌قدر به کودکان مظلوم هدیه دهد.
کد خبر: ۴۰۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۱ - 22July 2020

گروه اجتماعی دفاع‌پرس: اردوی جهادی مسیر سازنده‌‌ی خدمت رسانی است و جهادگران در این مسیر رشد می‌کنند و رشد می‌دهند، پرورش می‌یابند و پرورش می‌دهند و استعدادهای کودکان محروم را شکوفا و آینده‌ی آن‌ها را تامین می‌کنند. چنین مسیری هم پویایی دنیای امروز و هم ظهور فردای روشن را به ارمغان می‌آورد.

امروزه دیگر اردوهای جهادی تنها به ساختن سقف برای مردمان خلاصه نمی‌شود و حالا جهادگران سقف نیازهای آینده هموطنان را می‌سازند و چه هدفی زیباتر از تضمین آینده‌ کودکانی که به جبر روزگار، امروزشان به سختی سپری می‌شود؟!

در این زمینه موسسه «آتیه‌سازان مهرآمن آئین» در راستای تضمین آتیه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اقدام به شناسایی و سپس صدور بیمه زندگی برای این عزیزان کرده است. این طرح با عنوان «بیمه وانیا» قصد دارد ابتدا در استان تهران و سپس در سراسر کشور فعالیت خود را ادامه دهد و از این طریق، برای امروز «آرامش» و برای فردا «آسایش» را به کودکان مظلوم و محروم هدیه دهد.

وانیا فردای روشن نونهالان/ اردوی جهادی یک روزه موسسه خیریه آتیه‌سازان مهرآمن آئین

این گروه در اقدامی جهادی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در روز یکشنبه هفته جاری به منطقه‌ای محروم در جنوب استان تهران رفت تا با تعدادی از خانواده‌های محروم آن منطقه به گفت‌وگو بپردازد و از نیازها و مشکلات فرزندانشان آگاه شود؛ نونهالانی که به دست تقدیر در کودکی از وجود نعمت پدر محروم شده‌اند و دنیای کودکی‌شان شاید شبیه دنیای بزرگتر‌ها شده باشد.

در این اردوی یک‌روزه متخصصان در زمینه‌های پزشکی، فرهنگی، روان‌شناسی و آموزشی حضور داشتند و خالصانه خدمت می‌کردند.

واحد پزشکی گروه، ابتدا کودکان را معاینه و سپس درصورت مشاهده هر مشکلی برایشان آزمایش می‌نوشت تا روند درمان بچه‌ها تکمیل شود.

وانیا فردای روشن نونهالان/ اردوی جهادی یک روزه موسسه خیریه آتیه‌سازان مهرآمن آئین

همچنین واحد فرهنگی، به شناسایی و کشف استعدادهای نهفته‌ی کودکان می‌پرداخت و از آن‌ها می‌خواست که آرزوهای خود را به تصویر بکشند. جالب اینکه اکثرشان دوست داشتند پلیس شوند تا از این طریق یاری‌کننده مظلومان باشند. واحد روان‌شناسی هم به گفت‌وگو با مادران مشغول می‌شد تا رفتارها و مشکلات کودکانشان را بررسی کند.

«هدی رجبی» مسؤول طرح وانیا پیرامون هدف‌شان از برگزاری این اردوی جهادی یک‌روزه اظهار داشت: «وانیا» به معنای هدیه روشن خداوند است و موسسه خیریه مهرآمن آیین در نظر دارد، فردای روشن را به واسطه خیّرین گران‌قدر به کودکان مظلوم هدیه دهد. به همین سبب شعار طرح را نیز این‌گونه برگزیده‌ایم. «وانیا، فردای روشن نونهالی است که من هم در ثمربخشی او نقش خواهم داشت.»

وی ادامه داد: ما در این اردو گرد هم آمده‌ایم تا با ارتباط گرفتن با کودکان، اقدامات لازم جهت صدور بیمه زندگی آن‌ها را انجام داده و با مهربانی حامیان عزیز، از شدت نگرانی این کودکان برای آینده مبهمی که گمان می‌کردند پیش رو دارند، بکاهیم.

وانیا فردای روشن نونهالان/ اردوی جهادی یک روزه موسسه خیریه آتیه‌سازان مهرآمن آئین

این کارشناس بیمه در پایان ابراز امیدواری کرد روزی فرابرسد که کودکان‌مان در دنیای کودکی‌شان درگیر نیازهای بزرگ‌ترها نشوند.

انتهای پیام/ 711

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار