آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران:

برخی فکر می‌کنند نان و آب‌شان را هم باید آمریکا بدهد/راه مبارزه با فساد برداشتن افراد فاسد از پست‌ها است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد گفت:‌ در حالی که همه مسئولین دم از مبارزه با فساد می‌زنند و به صراحت باید گفت که اگر بخواهید با فساد مبارزه کنید منحصراً‌ این است که افراد فاسد را از پست‌ها بردارید.
کد خبر: ۳۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱ - 30January 2015

برخی فکر می‌کنند نان و آب‌شان را هم باید آمریکا بدهد/راه مبارزه با فساد برداشتن افراد فاسد از پست‌ها است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام احمد جنتی امام جمعه موقت تهران، با تبریک به مناسبت یوم الله دهه فجر و ورود تاریخی حضرت امام(ره) به میهن اسلامی، گفت: در دورهای که گرایشهای ضددینی و سکولاریستی با سرعت هرچه تمام به مرحله اشاعه رسیده بود و از طرف دیگر دنیا متحد شده بودند که این پیام را مخابره کنند دین از سیاست جداست و منطقی نیست این دو در کنار هم باشند.

وی تصریح کرد: خداوند حضرت امام خمینی(ره) را مبعوث کردند؛ شاید برخی بخاطر این تعبیر، از بنده انتقاد کنند ولی تعبیر نادرستی نیست. چراکه جهان ایشان را با همان رسالت، اخلاق و روش پیامبر شناخت و معظم له در میدان عمل نیز این فضائل را به اثبات رساند.

حجت الاسلام جنتی خاطرنشان کرد: رسالت حضرت امام(ره) این بود که عدالت اسلامی، حمایت از مستضعفین و پابرهنهها، مقابله با زور، ستم و استکبار، مبارزه با اشرافیگری و ثروتاندوزی را یک بار دیگر احیاء کنند. به اعتقاد بنده این رسالت، اخلاق و تواضع، رنگ و بوی انبیایی داشت.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: در دهه فجر امسال ضروری است که قدری تأمل بیشتر نسبت به مسائل گذشته و حال داشته باشیم که یک رهبر نمونه در میان دنیای مادی و بیخدایی با آن فروتنی، حامی مردم بودن، ستیز فراگیر با دشمن، دست استکبار را از تمامیت ارضی و ثروت ایران بریدن، تمام قامت و استوار در مقابل جهان ایستادگی میکند تا مطالبات گذشته و حال مردم به اجابت برسد و خودشان در مورد سرنوشتشان تصمیم بگیرند و از همه مهمتر اخلاق و فرهنگ نابود شده نیز یک بار دیگر احیاء و تقویت شود.

وی سرنگونی دوران پهلوی و آغاز حکومت اسلامی را رسیدن مردم به یک عزت بزرگ تعبیر کرد و افزود: ما همان مردمی بودیم که در مقابل آمریکا، اروپا و انگلستان احساس ذلت میکردیم. باورمان نمیشد که روزی برای دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم. از حالت ذلت، انقلاب اسلامی به عزت و قدرت میرسد. قدرتی بوجود آمد که در 8 سال جنگ تحمیلی نه تنها صدامیان و رژیم بعث عراق را به زانو درآورد بلکه همه پشتیبانان شرقی و غربی جهان را نیز سر جای خود نشاند. در نهایت استقلال مملکت و عزت مردم حفظ شد.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: نگذاریم انقلابی که در عرصه مبارزه با ظلم و فساد پیشگام است به دست یک عده افراد آلوده عفتها را زیر سوال ببرند تا فسادها و ظلمهای دوران پهلوی یک بار دیگر تکرار شود. ما باید نگهبان اصول و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: جوانان پراستعداد جمهوری اسلامی هستند که میتوانیم با تبیین درست اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب مدبرانه آن را مطرح کردند جلوی سیل واردات غیر ضروری را گرفته و خودمان چاره مشکلات اقتصادی داخلی را حل نماییم. نه اینکه برخی فکر میکنند که آمریکا باید آب و نان ما را تأمین کند؛ نمیدانم چه ارتباط خویشاوندی میان آنها و آمریکاست.

وی ادامه داد: شاید در ظاهر از اقتصاد مقاومتی حمایت کنند اما مذاکره با آمریکا را تنها راه حل شکستن تحریمها و حل مشکلات اقتصادی ایران میدانند. این اعتقاد به معنای ایستادن در مقابل سیاست رهبری است. حقیقتاً تجربه نشان نداده که این استکبار از مصالح و منافع خودش دفاع میکند و اصلاً منافع دیگران برایش اهمیت ندارد.

آیت الله جنتی نامه مقام معظم رهبری را بسیار هوشمندانه دانست و افزود: پس از توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام و عدم واکنش مناسب از سوی برخی از ملت های مسلمان، این نامه راهگشا و هوشمندانه بود. چراکه دشمن به دنبال اسلام هراسی و محکوم کردن فضایل اخلاقی پیامبر اسلام است، در این حال این نامه میتواند بسیار اثربخش و تأثیرگذار باشد.

امام جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد: شکر خدا را به جای میآورم که حزب الله انتقام شهدای ما را در قنیطریه گرفتند. اما این اولین حرکت بود و اسرائیلیها باید بدانند که هنوز باید تاوان کارهای زشت و ناپسند خودشان را بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار