مخدومی مطرح کرد

"فرماندهان ورود ممنوع" بانک سوژه برای داستان‌نویسان دفاع مقدس/ روایت 30 تخریب‌چی از میادین مین

نشست خبری آئین رونمایی از کتاب "فرماندهان ورود ممنوع" صبح امروز در مجتمع فرهنگی سید الشهداء و با حضور رحیم مخدومی نویسنده کتاب، ناصر قاسمی قائم مقام مؤسسه فرهنگی هنری شاهد و جمعی از راویان برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ - 26January 2015

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری آئین رونمایی از کتاب "فرماندهان ورود ممنوع" صبح امروز در مجتمع فرهنگی سید الشهداء و با حضور رحیم مخدومی نویسنده کتاب، ناصر قاسمی قائم مقام مؤسسه فرهنگی هنری شاهد و جمعی از راویان برگزار شد.

رحیم مخدومی در ابتدای نشست با بیان اینکه این کتاب در نوع خود تازه به شمار می آید، اظهار کرد: "فرماندهان ورود ممنوع" در زمره مستندنگاری قرار می گیرد. این کتاب در خصوص رسسته رزمی، به نام تخریب قرار می گیرد و خاطرات 30 پیشکسوت حوزه تخریب را در بر می گیرد.

وی افزود: جمع آوری خاطرات سی نفر از رزمندگان تخریب از اقصی نقاط کشور کار سختی است که به لطف الهی در این مجموعه انجام شده است. خاطرات هر کدام از این بزرگواران خود کتابی حجیم است و دراین کتاب تنها گلچینی از خاطرات ذکر شده است.

مخدومی با بیان اینکه این کتاب، خاطرات ناب را در بر می گیرد، ادامه داد: از این منظر کتاب بانک سوژه برای داستان نویسی است برای کسانی که به دنبال سوژه های ناب هستند.

نویسنده کتاب "فرماندهان ورود ممنوع" به ویژگی های این کتاب اشاره کرد و گفت: همه راویان به در رسته تخریبچی بودند و تقریباً جزء بنیانگذاران این رسته محسوب می شوند. همچنین همه این بزرگواران در قید حیات هستند و شهیدان زنده به حساب می آیند که مخاطب به راحتی می تواند با آنها ارتباط بگیرد.

وی ادامه داد: این راویان در خصوص موضوعی صحبت می کنند که در متن و بطن آن قرار داشتند. همچنین این کتاب تنوع و گستردگی را چه به لحاظ جغرافیایی و چه به لحاظ زمانی و تاریخی در بر می گیرد.

مخدومی تصریح کرد: این کتاب عملیات مختلف را در طول هشت سال جنگ تحمیلی در بر می گیرد و حتی عملیاتهای پایانی جنگ ، برخی مین زداییها و تفحص شهدا را نیز پوشش می دهد.

نویسنده کتاب "فرماندهان ورود ممنوع" اظهار کرد: اگر این 30 راوی را به لحاظ هنری یک راوی در نظر بگیریم، کسی است که از پیش از انقلاب حضور داشته و در دفاع مقدس فعالیت می کرده و همچنین امروز نیز علیه تکفیریها و داعش می جنگد.

نویسنده کتاب "معلم فراری" اذعان کرد: محتوای این کتاب در سالهای ۹۱ تا ۹۲ گردآوری شد و در این مقطع یک تیم مصاحبهگر حرفهای هر هفته به جمع این عزیزان میرفتند و در مواردی با سفر به استانهای دیگر اقدام به گردآوری خاطرات آنها کردند.

وی درباره وجه تسمیه کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» هم گفت: در ادبیات جنگ میدان مین را سرزمین «ورود ممنوع» میگویند و این ۳۰ راوی در واقع فرماندهان این سرزمین هستند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار