شهید «جهاد مغنیه» به روایت العربیه

پس از سال ۲۰۰۸ به دستور سیدحسن نصرالله و سرپرستی سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، راه برای ورود او به فعالیت نظامی باز شد.
کد خبر: ۳۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸ - 21January 2015

شهید «جهاد مغنیه» به روایت العربیه

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وبسایت شبکه العربیه (AlArabiya) وابسته به خاندان سلطنتی عربستان، طی گزارشی در معرفی شهید "جهاد مغنیه" نوشته است:

او فرزند ارشد «عماد مغنیه» فرمانده سابق نظامی حزب الله است که در سال ۲۰۰۸ در انفجار خودرویش در دمشق پایتخت سوریه کشته شد.

مادر جهاد مغنیه، خواهر «مصطفی بدرالدین» است که به اتهام دست داشتن در ترور «رفیق حریری» نخست وزیر سابق لبنان، تحت پیگرد دادگاه بین المللی قرار دارد.

بدرالدین هم اکنون بیشتر مسئولیتهای عماد مغنیه در حزب الله را بر عهده دارد.


جهاد مغنیه پیش از ترور پدرش ارتباطی با فعالیتهای حزب الله نداشت. او دانشجوی دانشگاه امریکایی بیروت بود و از رشته بازرگانی این دانشگاه فارغ التحصیل شد...

نخستین ظهور علنی جهاد مغنیه به مراسمی بازمیگردد که حزب الله برای بزرگداشت پدرش در فوریه ۲۰۰۸ برگزار کرد. در این مراسم سیدحسن نصرالله -دبیرکل حزب الله- سخنرانی کرد و جهاد مغنیه به او ابراز وفاداری نمود.

 

 

 

 

پس از سال ۲۰۰۸ به دستور سیدحسن نصرالله و سرپرستی [سردار] قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، راه برای ورود جهاد مغنیه به فعالیت نظامی باز شد.

از اینجا بود که حضور او در دورههای نظامی در لبنان و ایران آغاز شد.

 

جهاد مغنیه مورد توجه ویژه نصرالله و قاسم سلیمانی -دو دوست نزدیک پدرش- قرار داشت و آنان ترور مغنیه را ضربهای سهمگین برای خود توصیف کردند.

جایگاه جهاد مغنیه در حزب الله پس از انتشار تصاویرش در کنار قاسم سلیمانی -در جریان مراسم ختم مادر او- مستحکمتر شد.

 

 

 

 

حزب الله با فرستادن جهاد مغنیه به جنگ در کنار نیروهای "بشاراسد" رئیسجمهوری سوریه، میخواست این پیام را به افکار عمومی برساند که فعالیتهایش در سوریه ادامه راهی است که مغنیهی پدر ترسیم کرده است.

 

جهاد مغنیه بهعنوان مسئول یک گردان نظامی در نزدیکی شهر "قنیطره" واقع در بلندیهای جولان سوریه و نزدیک مناطق اشغال شده توسط اسرائیل، تحت فرماندهی "محمد عیسی" (مسئول عملیات نظامی حزب الله در جولان) فعالیت میکرد.

نظام سوریه بخش مهمی از انبارهای موشکی خود را به این منطقه منتقل کرده است.

 

منابع اسرائیلی بعد از کشته شدن جهاد مغنیه، ادعا کردند که او در حال برنامهریزی برای یک عملیات بوده است که در صورت انجام آن، شمار زیادی از اسرائیلیها جان خود را از دست میدادند.»»

 

 

نظر شما
پربیننده ها