معرفی کتاب:

«آدینه خونین»

کتاب «آدینه خونین» روایت بازماندگان و شاهدان عینی از بمباران مراغه است که در قطع رقعی به زیور چاپ آراسته شده است.
کد خبر: ۳۸۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ - 25February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، کتاب «آدینه خونین» روایت بازماندگان و شاهدان عینی از بمباران مراغه و گذری بر مظلومیت این شهدا است که در قطع رقعی به زیور چاپ آراسته شده است.

این کتاب با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، توسط انتشارات 31 عاشورا به نویسندگی «رضا حقوقی بنیاد» چاپ و منتشر شده است.

این کتاب بخش کوچکی از ناگفته های جنگ تحمیلی و اثرات ویرانگر آن در مراغه است و آن صرفاً حاصل مصاحبه ها و یادداشت هایی است که در سال 1376 و 1377 انجام شده است.

در بخشی از این کتاب در خصوص شهیده ناهید فروغ چنین آمده است:

روزگاری شهادت طفل شش ماهه امام حسین (ع) به دست حرمله برای انسان های کج فهم و دیر باور افسانه می نمود و آن را ساخته و پرداخته شیعیان متعصب قلمداد می کردند اما عاشورا تکرار شد و در کربلای ایران، خون سرخ ناهیدها که طفلی شیر خوار بودند، به خون علی اصغر امام حسین (ع) پیوست. 

آن گاه تاریخ قضاوت کرد و ناباوران باور کردند که تاریخ سرخ تشییع سر فصل زیبایی به نام: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا... دارد. 

آری شهیده معصوم، ناهید فروغ با شهادت مظلومانه خود ثابت کرد که عاشورا صراط مستقیمی است که نقطه آغازین آن از کربلا شروع و تا پیروزی قیام شکوهمند حضرت ولی عصر(عج) ادامه خواهد یافت و شهدای معصوم ما نیز پیام رسانان همین مسیر نورانی هستند.

خاطرنشان می شود ناهید فروغ به سال 1364 در مراغه چشم به جهان گشود و در 12 بهمن ماه 1365 بر اثر بمباران مزدوران بعثی به مقام شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار