دفاع پرس گزارش می دهد/

نگاهی به نمایش صهیونیستی شارلی؛ هفته نامه ای که کاریکاتور موهن پیامبر(ص) را از امروز منتشرکرد

با گذشت حدود یک هفته از حادثه حمله تروریستی گروهی افراط گرا به هفته نامه شارلی مدیران صهیونیستی این پروژه اهداف خود را پیگیری می کنند و آن افزایش مهاجرت یهودیان فرانسه به اسراییل و ادامه کار هفته نامه شارلی است.
کد خبر: ۳۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ - 14January 2015

نگاهی به نمایش صهیونیستی شارلی؛ هفته نامه ای که کاریکاتور موهن پیامبر(ص) را از امروز منتشرکرد

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، پس از پایان فیلم حمله چند تروریست مسلح از جریان های افراطی به دفتر هفته نامه شارلی ابدو و پوشش گسترده این حمله که موج اسلام هراسی را به راه انداخت و پس از برگزاری راهپیمایی نمایشی وحدت که با حضور مهترین سران کشورهای حامی تروریست برگزار شد.هفته نامه شارلی که پیش از این کاریکاتورهایی را علیه مقدسات اسلامی منتشر می کرد در بیانیه ای به ادامه برنامه خود در این راستا تاکید کرد.

اهدافی که رژیم صهیونیستی از حادثه چارلی پیگیری می کنند

پس از گذشت چند روز از این حادثه تروریستی ابعاد تازه ای از این نمایش در پایگاه های خبری فرانسه و سایر کشورها مطرح شد که مهترین آن بعد صهیونیستی و اهداف پشت پرده این رژیم از هدایت این حادثه به نفع خود بود.

 

پاریس در دهه های اخیر با نوعی بی توجهی با اسرائیل برخورد کرده  و مخالفت های یهودیان چپ گرا ضد رژیم صهیونیستی در فرانسه بر اهمیت بیشتر این موضوع برای رژیم صهیونیستی می افزاید.

اسرائیل با رویکرد ضد فرانسوی از یک سو خود را پناهگاه یهودیان فرانسه نشان داده و از سوی دیگر به خود حق می دهد در قبال حوادث اخیر فرانسه مواضع سختگیرانه اتخاذ کرده و طوری وانمود کند که گویی در مقابله با تروریسم با فرانسه در یک جبهه قرار دارد.

بنابر این اینکه مسئولان اسرائیلی برای اعلام همبستگی بین المللی با فرانسه عازم این کشور شدند، تصادفی نیست بلکه از نظر آنان این اقدام به مثابه تاکید بر همبستگی تمدن « یهودیت مسیحی » در مقابل افراط گرایی و عقب ماندگی است.

 

دعوت نتانیاهو از یهودیان فرانسوی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز از پس آنان روانه پاریس شد آن هم در شرایطی که نارضایتی و تنفر خود را از مواضع فرانسه پنهان نمی کند و آخرین مورد آن مربوط به موضع پاریس  در قبال پیش نویس قطعنامه فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل بود که بر اساس آن سقف زمانی برای پایان اشغالگری اسرائیل تعیین شده بود.

نتانیاهو بعد از این حادثه  خطاب به یهودیان فرانسه اعلام کرد: اسرائیل فقط جایی که در آن دعا می خوانید نیست بلکه وطن شما است.

مشارکت امنیتی صهیونیست ها در حوادث اخیر فرانسه

بعید نیست که اظهارات مسئولان اسرائیلی خشم بسیاری از فرانسوی ها از جمله یهودیان چپگرا را به دنبال داشته باشد زیرا به عقیده آنان این اظهارات در واقع تلاشی مغرضانه به منظور کوچ دادن یهودیان از فرانسه است.

همچنین اعلام خبر مشارکت گروهی از نیروهای موساد و شاباک در تحقیقات مربوط به حوادث اخیر فرانسه به ویژه حمله به مرکز تجاری یهودی در فرانسه  تصادفی نیست.

در این ارتباط روزنامه های اسرائیلی یادآور شدند که نهاد امنیتی فقط از دور به حوادث فرانسه نگاه نمی کند، بلکه کادر امنیتی را برای توقیت تدابیر امنیتی و محافظت از نهادهای اسرائیلی به فرانسه اعزام کرده است و با توجه به تجربه فراوان به همتایان فرانسوی نیز در این خصوص مشورت می دهد.

این در حالی است که همکاری امنیتی بین المللی در مبارزه با تروریسم به ویژه بین فرانسه و اسرائیل سابقه دیرینه ای دارد و شکی نیست که  روابط امنیتی بین دو طرف بسیار عمیق تر و گسترده تر از روابط سیاسی آنان است .

کاریکاتورهای موهن از امروز به 16 زبان منتشر می شود

وکیل نشریه شارلی ابدو اعلام کرده است که بازماندگان از حمله تروریستی به دفتر این هفته نامه قصد دارند در شماره بعد این هفته نامه بار دیگر تصاویری از کاریکاتورهای موهن را با تصاویری از پیامبر اعظم (ص) منتشر کنند.


 
پاتریک بیلو یکی از نویسندگان این نشریه هم به شمار می آید در ادامه گفت: در شماره چهارشنبه این هفته نامه قرار است کاریکاتورها به 16 زبان منتشر شوند تا تمام مردم جهان قادر به درک آنها باشند.

ریچار مالکا وکیل این نشریه فرانسوی در ادامه سخنانش  از اصرار این هفته نامه برای انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) خبر داد تا به زعم وی، از این طریق ثابت شود کارکنان این نشریه از چیزی چشم پوشی نمیکنند.

با گذشت حدود یک هفته از حادثه حمله تروریستی گروهی افراط گرا به هفته نامه شارلی مدیران صهیونیستی این پروژه اهداف خود را پیگیری می کنند و آن افزایش مهاجرت یهودیان فرانسه به اسراییل و ادامه کار هفته نامه شارلی است.

انتهای پیام/و.ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار