ایل بیگی در نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره ملی نماز به روایت دوربین:

ایجاد تعامل دوطرفه بین سینما و حوزه برای تقویت هنر دینی

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: آنچه برای ما در این جشنواره اهمیت دارد این است بتوانیم برنامه‌ای برگزار کنیم که سطح معارف دینی هنرمندان را ارتقا دهیم و ارتباط بین هنرمند و متخصصین دینی را محکم کنیم.
کد خبر: ۳۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹ - 03January 2015

ایجاد تعامل دوطرفه بین سینما و حوزه برای تقویت هنر دینی

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "حبیب ایل بیگی" مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در نشست رسانهای ششمین جشنواره ملی "نماز و نیایش به روایت دوربین" به تشریح انگیزههای کلان برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: اهمیت نماز و نیایش در دین ما بر کسی پوشیده نیست چون از نماز به عنوان ستون دین یاد شده است.

وی به فعالیتهای همه دستگاههای فرهنگی نظام در حوزه نماز اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه نشستهای سراسری سالیانهای در رابطه با فعالیتهای این حوزه شکل میگیرد که آخرین نشست نیز اخیرا با عنوان اجلاس سراسری نماز در اهواز برگزار شد.

ایل بیگی تاکیدات مقام معظم رهبری در پیامهای سالیانه به اجلاس نماز را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در پیام سال ۹۱ به اجلاس نماز تاکید فراوانی به دستگاههای متولی برای تلاش فرهنگی و هنری و برنامه ریزی برای رونق دادن به مسئله نماز و نیایش در بین جوانان و نوجوان داشتند و امسال نیز در پیامشان اشاره داشتند که مسئولین شیوههای هنری و رسانهای را در ترویج نماز و نیایش بکار گیرند.

 وی گفت: ما به عنوان انجمن سینمای جوانان ایران افتخار داریم در اولین جشنواره حوزه سینما در عرصه نماز فعالیت میکنیم و با تشویق هنرمندان به منظور فرهنگ سازی در حوزه نماز و نیایش آثار هنری تولید میکنیم تا بتوانیم هنرمندانی را که در این عرصه کار می کنند را به ادامه فعالیتشان ترغیب کنیم.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران با انتقاد از برخی جشنوارهها عنوان کرد: جشنواره باید مقدمه و ماخره داشته باشد یعنی در پایان بتوان بهره ای از آن گرفت نه اینکه جشنواره برای اکران فیلم و گپ و گفتوگو بین هنرمندان ختم شود.

ایل بیگی ایجاد بخش معرفتی در جشنواره نماز و نیایش را راه کاری برای ارتقا سطح معرفتی هنرمندانی دانست که علاقمند به ادامه کار در حوزه هنر دینی هستند و گفت: همه هنرمندان به تکنیکهای تخصصی خود آگاهند اما آنچه برای ما در این جشنواره اهمیت دارد این است که بتوانیم برنامهای برگزار کنیم که سطح معارف دینی هنرمندان را ارتقا دهیم و ارتباط بین هنرمند و متخصصین دینی را محکم کنیم.

وی در تشریح برنامه های بخش معرفتی جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین به تعامل با بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرائ اشاره کرد و گفت : برای رفع خلع در بخش پژوهش و ایجاد ارتباط و تعامل بین هنرمند و حوزه علمیه با بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء رابطه همکاری ایجاد کرده ایم تا رابطه بین هنرمند و متخصص دینی را ایجاد کنیم و این تعامل دوطرفه منجر شود که در حوزه تولید آثار هنر دینی از ظرفیت جوانان بهره بگیریم و نهایتا به سینمای ملی کمکی کرده باشیم.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران شناسایی استعدادهای جوان را یکی دیگر از فرصت های این جشنواره دانست و بیان کرد: یکی از اولویت های ما در انجمن حمایت از تولید آثار دینی است، استعدادهای زیادی در این جشنواره شناسایی خواهند شد که باید امکان رشد آنها را فراهم آوریم که البته این کار نیازمند حمایت دلسوزان فرهنگ و هنر و حمایت دلسوزان حوزههای دینی و مذهبی را میطلبد.

شایان ذکر است، مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره ملی "نماز و نیایش به روایت دوربین" روز دوشنبه ۱۵ دی ماه در شهر قم با حضور آیت الله جوادی آملی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها