امام جمعه موقت همدان:

امروز رهبری، شورای نگهبان و سپاه پاسداران در صراط مستقیم حرکت می‌کنند

امام جمعه موقت همدان گفت: امروز رهبری، شورای نگهبان و سپاه پاسداران که در صراط مستقیم حرکت می‌کنند و علیه معاویه صفتان قدم بر می دارند، برخی از دشمنان به رهبر معظم انقلاب، سپاه و نیرو‌های پرقدرت مسلح حمله می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ - 27September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت الاسلام «محمد جوادی»، امام جمعه موقت همدان در خطبه های نماز جمعه شهر همدان، در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در حادثه عاشورا مسئولیت سنگینی برعهده امام سجاد (ع) گذاشته شده بود که فریادگر اسلام راستین باشد. 

حجت الاسلام جوادی با اشاره به ماجرای شهادت امام علی (ع) ادامه داد: شهادت امام علی (ع) آن قدر مشکل نبود به طوریکه ایشان در موقع شهادت می گویند «فزت و رب الکعبه» و این نشان از آرامش هنگام شهادت بوده است.

وی تاکید کرد: کاری که معاویه و یارانش در طول تاریخ کردند و شخصیت علی(ع) را از مردم گرفتند کاری خطرناک و سخت است و کار را به جایی رساندند که خلفای نا به حقی که خود را جانشین پیامبر معرفی کرده بودند، واجب کردند که مردم در خطابه جمعه حضور پیدا کرده و لعن به علی برسانند و مردم هم بشنوند و کاری نکنند.

جوادی عنوان کرد: علی کشتن کاری نیست اما شخصیت علی را از مردم گرفتن و وارونه نشان دادن، این سخت است.

وی تصریح کرد: بعد از امام علی (ع) نیز امام حسن (ع) این حکایت را داشت و به قدری غریب بود که فریاد می‌کشید که اگر من ۴۰ نفر یاور داشتم حق را از معاویه می گرفتم.

امام جمعه موقت همدان عنوان کرد: بعد از امام حسن نیز دشمنان امام حسین را به واسطه بدگویی از چشم مردم انداختند و سپس سر بریدند.

وی ادامه داد: امروز رهبری، شورای نگهبان و سپاه پاسداران که در صراط مستقیم حرکت می کنند و علیه معاویه صفتان قدم برمی دارند که برخی از دشمنان به مقام معظم رهبری، سپاه و نیروهای پرقدرت مسلح حمله می کنند و آنها را از نظر می اندازند و سپس غلط های خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: امام زین العابدین ۳۵ سال فریاد زد، درس گفت، در قالب دعا برای معرفی دو شخصیت حسین بن علی(ع) و یزید و یارانش تلاش کرد.

جوادی عنوان کرد: زین العابدین ماند تا در دوران ۳۵ ساله عمرش بعد از عاشورا صدها و هزاران نفر را از اقدامات یزید و یزیدیان آگاه سازد و درواقع خدا ایشان را نگه داشت تا نگذارد اسلام از میان برداشته شود.

وی ادامه داد: برخی فقط گریه ها و دعاهای امام سجاد(ع) را می بینند در حالیکه باید حاشیه این گریه ها و دعاها را دید.

امام جمعه موقت همدان در خطبه دوم با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: در این سالتحصیلی همکاری بسیار خوبی با مربیان مدارس داشته باشید و هماهنگ با مدیران و معلمان باشید تا بتوانید فرزندان که سرمایه بزرگ زندگی هستند را به گونه ای تقویت کنید که به درد خود و جامعه دوایی باشد و اینکه معلم در مدرسه چیزی بگوید و والدین چیز دیگر فرزند بر سر دوراهی قرار می گیرد و نه به این گوش می دهد و نه به شماها بنابراین اولیا حتما به مدرسه ها سرکشی کنند، معلم را ببینند و وضعیت اخلاقی وی را رصد کنند تا غذای مسموم به فرزند شما ندهد.

وی تصریح کرد: ۵ و ۶ آبان سال ۶۰ به دستور امام خمینی(ره) مبنی بر شکست حصر آبادان نیروهای انتظامی، نظامی و بسیج مقتدر ما با فرماندهان بزرگ با دوسه روز تلاش حصر آبادان را شکستند که یاد و خاطره آنها را گرامی می داریم.

جوادی درباره روز سرباز نیز گفت: سربازان ما جان بر کفان با شب نخوابی ها، زجر کشیدن ها از قله به پایین رفتن ها به ما امنیت و ةسایش می دهند پس قدر این سربازان را باید دانست که ستاد نماز جمعه در این هفته از سربازان تقدیر می کند.

وی درباره روز آتش نشانی نیز بیان کرد: این نهاد شهدای زیادی دادند، به داخل آتش می روند تا زندگی ما نسوزد و در گذر از کنار آنها خداقوتی به آنها بگویید.

امام جمعه موقت همدان تاکید کرد: برخی از نعمت شنوایی برخوردار نیستند اما بااین حال در کار و گرفتاری های جامعه فعال هستند و در عوض از سایر حواس به دقت استفاده می کند و اغلب در جبهه های ورزش مدال آوران بزرگی هستند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار