مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه:

موزه دفاع مقدس باید با کارهای هنری رشادت های مردم را به نسل آتی منتقل کند

سردرا «مراد علی محمدی» گفت: این استان دومین استان درگیر جنگ تحمیلی بود که باید در آن موزه دفاع مقدس ساخته شود تا بتوان رشادت‌های مردم استان کرمانشاه را درقالب اقدامات هنری و ادبی به نسل‌های آتی منتقل کرد.
کد خبر: ۳۶۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ - 05September 2019

در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید با کارهای هنری رشادت های مردم استان را به نسل آتی منتقل کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در سومین جلسه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه کرمانشاه اولین جایی بود که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را بلافاصله بعد از سال های جنگ تحمیلی در پناهگاه پارک شیرین احداث کرد، اظهار داشت: با این وجود هنوز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اصلی در استان ساخته نشده، در حالیکه اغلب استان های کشور موزه دفاع مقدس دارند.

محمدی با اشاره به نقش استان کرمانشاه در سالهای دفاع مقدس افزود: این استان دومین استان درگیر جنگ تحمیلی بود که باید در آن موزه دفاع مقدس ساخته شود تا بتوان رشادت های مردم استان کرمانشاه را درقالب اقدامات هنری و ادبی به نسل های آتی منتقل کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه به اقداماتی که برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان  انجام شده اشاره کرد و افزود: برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه 15 هکتار زمین در جوار پادگان توحید در ورودی شهر کرمانشاه در تملک شده که قرار است 12 هزار و 200 متر مربع آن فضای  فضای سرپوشیده برای ایجاد گالری های مختلف مرکز فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته به 60 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این مرکز فرهنگی نیاز است، گفت: علاوه بر اینکه زمین مورد نیاز تامین شده نقشه های فاز صفر پروژه نیز تهیه شده است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اضافه کرد: نقشه های فاز یک پروژه به دلیل تامین نشدن حق الزحمه مشاور تاکنون تهیه نشده  که امکان تهیه و تحویل سه ماهه این نقشه ها در صورت تامین اعتبار وجود دارد.

در ادامه این نشست دفتر فنی استانداری کرمانشاه به عنوان مجری این پروژه انتخاب و قرار شد همه نهادهای ذیربط به صورت مشارکتی برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه تحت عنوان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همکاری کنند.

همچنین مقرر شد در چند روز آینده جلسه‌ای با ریاست استاندار و حضور مشاور پروژه و مسئولین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تامین اعتبار پروژه تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار