وحید چاووش:

مستند «روزگار یک چهل ساله» ادای دین به انقلاب است

تهیه‌کننده مستند «روزگار یک چهل ساله» گفت: در این مستند، خیلی سریع و جدی حرفمان را فریاد زدیم و معتقدیم امروز، جهاد فی سبیل‌اللّه زدن این حرف‌ها و مطرح کردن مشکلات مردم و جامعه به واسطه دوربین است.
کد خبر: ۳۶۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ - 31August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «وحید چاووش» تهیه کننده مستند «روزگار یک چهل ساله» در آستانه رونمایی اثرش که عصر روز یکشنبه 10 شهریورماه در تالار سوره حوزه هنری صورت می‌گیرد، اظهار داشت: موضوعی که ما در این مستند به آن می‌پردازیم، یکی از اصلی‌ترین مسائل مبتلابه مملکت است که همه مردم ما درگیر آن هستند.

وی تاکید کرد: زمانی که ما تحقیق روی این مستند را شروع کردیم نشانه‌ها و آثار اولیه آن در جامعه ظاهر شده بود که امروزه تبدیل به بزرگترین فاجعه شده و مفسده اقتصادی اصلی‌ترین چیزی است که انقلاب ما را تهدید می‌کند و ما به عنوان سرباز فرهنگی همه تلاشمان را برای به روز بودن و حضور تمام قد در این عرصه و جبهه فرهنگی می‌کنیم.

تهیه کننده مستند «روزگار یک چهل ساله» افزود: یک زمان سربازی به معنی حضور در جبهه‌های دفاع مقدس بود در حالی که امروزه اصلی‌ترین موضوع این است که به بافت‌های جامعه بپردازیم و با سکوت از کنارش رد نشویم؛ زیرا فهمیدیم که سکوت چیزی را حل نمی‌کند و غفلتی که صدا و سیما نسبت به مطرح کردن مشکلات و مسائل اقتصادی دارد ما را به بحران جدی‌تر نزدیک‌تر می‌کند.

چاووش ادامه داد: در این مستند خیلی سریع و جدی حرفمان را فریاد زدیم و همه نگرانی من از این است که مبادا خدای نکرده به نقطه فروپاشی برسیم.

وی درباره شکل گیری تیم مستندسازی و شروع مسیر با امین قدمی توضیح داد: من به ایشان هم گفتم امروزه جهاد فی سبیل اللّه یعنی زدن این حرف‌ها به واسطه دوربین. از ویژگی‌های این کارگردان این است که متعصب و کورکورانه از چیزی دفاع نمی‌کند، انسان منصفی است، به نظام اعتقاد قلبی دارد و هر دو عنصر اصلی مستند از نظر من یعنی صداقت و صراحت را در فیلمسازی‌اش لحاظ می‌کند.

تهیه کننده مستند «روزگار یک چهل ساله» خاطرنشان کرد: ما با همین نگاه شروع کردیم و هر چه پیشتر رفتیم دیدیم موضوع گسترده‌تر است و همه جای جامعه نشان از این سرطان اقتصادی وجود دارد و واقعاً مانده بودیم که از کجا شروع کنیم و با چه طرح دیالوگی پیش برویم. آقای قدمی در این زمینه آنقدر تحقیق کرد و ممارست نمود تا به شکل فعلی رسیدیم.

چاووش عنوان کرد: اگر چه موضوعی که ما در این مستند «روزگار یک چهل ساله» مطرح کردیم این قدر گسترده است که باید قسمت دوم و سوم و چهارم آن هم ساخته شود و ما هم از ساخت این مستند نهایت رضایت را نداریم اما در حد بضاعتمان آنچه را باید می‌گفتیم به تصویر کشیدیم و سعی کردیم دینمان را به این انقلاب ادا کردیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار