دبیر جایزه ققنوس در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع‎مقدس تشریح کرد

ارسال بیش از۷۰ اثر موسیقیایی ارزشمند به جایزه ققنوس/ ایجاد ادبیاتی جدید در حوزه موسیقی مقاومت

مشفق گفت: خوشبختانه استقبال هنرمندان از این جایزه فراتر از توقع‌ بوده و تا به امروز حدود ۷۰ اثر قوی به دبیرخانه ارسال شده است که پیش بینی می‌شود تعداد این آثار تا بیش از ۱۰۰ اثر هم افزایش داشته باشد.
کد خبر: ۳۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱ - 30November 2014

ارسال بیش از۷۰ اثر موسیقیایی ارزشمند به جایزه ققنوس/ ایجاد ادبیاتی جدید در حوزه موسیقی مقاومت

"جلال مشفق" دبیر جایزه ققنوس در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس ضمن امیدواری از ایجاد ادبیات جدید در زمینه موسیقی و کلیپ مقاومت، اظهار کرد: هدفمان در جایزه ققنوس ایجاد ادبیاتی جدید در حوزه موسیقی مقاومت و حرکت در مسیری جدید است، که با توجه به بازدهی طولانی مدت هنر این اتفاق مهم در دورهی کوتاه میسر نیست. اما ما در این دوره تلاش خواهیم کرد ادبیات جدیدی را در موسیقی وکلیپ مقاومت ایجاد کنیم.

وی اولین جایزه ققنوس را آغاز حرکتی جدید برای استفاده از ظرفیتی با پتانسیل زیاد، دانست و تصریح کرد: اگر ما بتوانیم در این مسیر موفق عمل کنیم بعد از چند سال باید به جمع بندی خوبی درباره ادبیات مقاومت برسیم و همین چشم انداز میتواند دستاورد مهمی در این دوره از جایزه ققنوس بشمار آید.

دبیر جایزه ققنوس دلیل اضافه شدن کلیپ به این جایزه را استفاده از ظرفیت بالای این رسانه در بین جوانان عنوان کرد و تاکید کرد: کلیپ نسبت به جشنوارههای که فقط به اجراهای زنده محدود میشود دارای گسترده مخاطبین بالای است، کلیپ در ذات خود با قشر جوان در ارتباط است در این عرصه جایزه ققنوس با این رویکرد وارد مدیای میشود که جوانان و قشر تاثیر گذار علاقمند آن هستند.

مشفق خاطر نشان کرد: مخاطبین ما در این اینجا فقط جوانان نیستند بزرگترها هم در این گستره قرار خواهند گرفت. در اجراهای زنده طیف خاصی به سالن میآیند اما وقتی از طریق نماهنگ و کلیپ اثری را منتشر کنید شما دایره را از قشری که در سالن حضور دارند بیشتر قرار دادهاید و عامه جامعه مخاطباند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه همکاری با خانه موسیقی افزود: نماهنگ میتواند در ترویج موسیقی ارزشمند کمک کند. در همین راستا جلسهای با هیئت مدیره خانه موسیقی برگزار کردیم تا آثار بزرگان موسیقی کشور را در قالب کلیپ با ویژگیهای مورد نظرشان به جشنواره ارسال کنند که مورد استقبال قرار گرفت.

دبیر جایزه ققنوس امکان حضور آثار همه بزرگان موسیقی در اولین این دوره را به دلیل محدویت زمانی ناممکن دانست و گفت: امسال به دلیل محدویت زمانی جمع آوری همه آثار موسیقی بزرگان کشور میسر نبود اما سال آینده آثار بزرگان موسیقی در جایزه ققنوس گنجانده خواهند شد.

مشفق در بخش پایانی این گفتوگو با اشاره به حضور ۷۰ اثر از هنرمندان کشور در اولین دوره از جایزه ققنوس، گفت: خوشبختانه استقبال هنرمندان از این جایزه فراتر از توقع بوده و تا به امروز حدود ۷۰ اثر قوی به دبیرخانه ارسال شده است که پیش بینی میشود تعداد این آثار تا بیش از ۱۰۰ اثر هم افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار