معصومه آباد در نشست «روایت قلم»:

موضوعات دفاع مقدس برای مردم جذابیت دارد

نویسنده کتاب من زنده ام گفت: امروز وقتی کتاب «من زنده‌ام» را در دست مردم می‌بینم متوجه می‌شوم که موضوعات دفاع مقدس برای مردم جذابیت دارد و هر برگ از تاریخ 8 ساله جنگ نشان از پایداری این ملت است.
کد خبر: ۳۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸ - 16November 2014

موضوعات دفاع مقدس برای مردم جذابیت دارد

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، نشست «روایت قلم» با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مجتبی رحماندوست نویسنده و نماینده مجلس شورای اسلامی، معصومه رامهرمزی نویسنده کتاب «یک شنبه آخر» و جمعی از نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس و مسئولان فرهنگی کشور و با اجرای سعید بیابانکی شاعر و مدیر دفتر ترانه و سرود حوزه هنری، شب گذشته در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

معصومه آباد، نویسنده کتاب «من زندهام» در این نشست با بیان اینکه جنگ 8 ساله میان ایران و عراق نبود بلکه میان دو جبهه نابرابر شروع شده بود، اظهار کرد: جنگ ما یک سفره پرنعمتی بود که هر کس به اندازه خود میتوانست از آن توشه بردارد، البته نباید فراموش کرد که سفره جنگ امروز نیز باز است.

وی در ادامه به اهمیت رسالت اهل قلم در انتقال پیام جنگ به نسلهای بعدی اشاره کرد و گفت: امروز وقتی  کتاب «من زندهام» را در دست مردم میبینم متوجه میشوم که موضوعات دفاع مقدس برای مردم جذابیت دارد و هر برگ از تاریخ 8 ساله جنگ نشان از پایداری این ملت است.  

این نویسنده کتاب به پیامدهای منفی فراموشی و غفلت در دفاع مقدس پرداخت و افزود:  امان از روزی که فراموش کنیم که فراموشی و غفلت بیماری همیشگی انسان است؛ مفاهیم دفاع مقدس به اندازهای فراموش میشوند که برخی مواقع گفته میشود اینها بزرگنمایی است. به نظرم اسارت در جبهه خط مقدم مبارزه و جنگ بوده. زیرا اسارت زمانی رخ میدهد که دشمن سلاح دارد و دست اسیر خالی است.

وی ادامه داد: مفهوم مفقودالاثر مفهومی است که در جنگ ایران و عراق خود را نشان داد و در جنگهای جهان مرسوم نیست که اسرای جنگ را پنهان و او را از ارتباط با صلیب سرخ منع کنند ولی این امر را در خصوص اسرای ایرانی دیدیم.

نویسنده کتاب «من زندهام»، بیان کرد: وقتی این کتاب را منتشر کردم مادر شهید رضا حسینزاده به من گفت شما اولین نفری هستید که از شهادت فرزندم خبر میدهید به نظر من خاطره باید تاریخ و چهره جنگ را نشان و پازل دفاع مقدس را کامل کند.

آباد با تاکید براینکه داعش به خاطر وجود گنجی مانند جنگ بود که جرات حرکت به سمت ما را نکرده است، افزود: باید این گنجها را استخراج کرد و آنها را به فراموشی نسپرد تا دنیا ما را فراموش نکند.

 

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها