ظریف:

اگر اراده سیاسی لازم از طرف غربی وجود داشته باشد، به نتیجه می‌رسیم

وزیر امور خارجه با اشاره به عزم طرفین مذاکرات هسته‌ای ایران برای کسب نتیجه گفت: "میان دیدگاه‌های دو طرف در خصوص حجم برنامه غنی‌سازی و نحوه برداشتن تحریم‌ها هنوز فاصله وجود دارد ولی اگر اراده سیاسی لازم از طرف غربی وجود داشته باشد، به نتیجه می‌رسیم.
کد خبر: ۳۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳ - 09November 2014

اگر اراده سیاسی لازم از طرف غربی وجود داشته باشد، به نتیجه می‌رسیم

به گزارش گروه اخبار اخلی دفاع پرس، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان، امروز در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری دولت مبنی بر اینکه تا چه حد دیدگاههای ایران و طرفهای غربی مذاکرات هستهای به یکدیگر نزدیک شده است، افزود: "میان دیدگاههای دو طرف در خصوص حجم برنامه غنیسازی و نحوه برداشتن تحریمها هنوز فاصله وجود دارد؛ هرچند در مورد راهحلهای مختلف صحبت کردهایم".

ظریف تصریح کرد: "اگر اراده سیاسی لازم از طرف آنان وجود داشته باشد، به نتیجه میرسیم".

وی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص جا نداشتن سلاح هستهای در دکترین دفاعی ایران و با بیان اینکه جهت رسیدن به اهداف توافق ژنو، برای طرفین بهترین راهحلهای فنی وجود دارد، گفت: "مذاکره کنندگان غربی باید متوجه شوند که تحریمها تأثیری نداشته و فایدهای نیز برای آنها ندارد و توهمی بیش نیست و صرفاً یک مانع است".

ظریف تأکید کرد: ما همچنان بر حقوق مردم ایران اصرار میکنیم و مصمم هستیم به نتیجه برسیم.

مذاکرات ظریف و کری وزیران امور خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون هماهنگ کننده کشورهای عضو 1+5 امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) در مسقط پایتخت عمان برگزار میشود.

همچنین مذاکرات ایران و 1+ 5 در روز سوم مذاکرات (سهشنبه 20 آبان ماه) در مسقط برگزار میشود.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار