حجت الاسلام پناهیان در مراسم یوم الله 13 آبان تاکید کرد

مظلومان منطقه بدانند تا ایران اسلامی انتقام خون مظلومان را نگیرد از پای نخواهد نشست

سخنران مراسم ۱۳ آبان، گفت: ایران اسلامی به همین دلیل که حسین(ع) را فراموش نکرده است شما را نیز فراموش نخواهد کرد، انتقام خون امام حسین(ع) چیزی جز ریشه کن کردن ظلم در دنیا نیست.
کد خبر: ۳۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ - 04November 2014

مظلومان منطقه بدانند تا ایران اسلامی انتقام خون مظلومان را نگیرد از پای نخواهد نشست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، "حجت الاسلام پناهیان" سخنران مراسم یوم الله ۱۳آبان با اشاره به برگزاری باشکوه این مراسم طی سالهای متمادی، اظهار کرد: مردم ایران هر ساله عاشورای حسینی را پررنگتر برگزار میکنند، بعد از این همه سال بعضیها انتظار دارند مردم روز ۱۳ آبان را به خاطر عاشورا فراموش کنند اما امسال عاشورا استکبار ستیزتر از هر سال است و ۱۳ آبان از همه سالهای دیگر عاشورایی تر است.

وی افزود: ما امروز تنها ۷۲ تن نیستیم، ما ۷۲ میلیون نفر نیز نیستیم بلکه ما حسینیهای منطقه بوده و اهل مقاومت هستیم. ما امروز هنگام یا حسین(ع) گفتن استکبار را فراموش نمیکنیم، اگر امروز ۱۳ آبان هم نبود در روز عاشورا استکبار ستیزی موج میزد.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: همه ما ایستادهایم، اهل سنت در کربلا و در دفاع از حرم امام حسین(ع) مسیحیان در سوریه به عنوان مدافعان حرم و شعیهها در همه جا ایستادهاند. مگر میشود ما امروز استکبار را فراموش کنیم که از هر سال دیگر عاشوراییتر است.

وی با خطاب قرار دادن مسئولین کشوری، ادامه داد: زمانی اباعبدالله الحسین(ع) با عمر بن سعد صحبت میکرد از موضع قدرت سخن میگفت، وظیفه عاشورا یی  شما این است که با دشمنی که در حال مرگ است از موضع قدرت سخن بگوید و به آنها بگوئید که با حامیان تروریسم آدم خوار هیچگاه کنار نخواهیم آمد که جزء این ننگی ابدی خواهد بود و امریکایهای خبیث بداند و فکر نکنند که با این گفتگوها آبرویی تهیه میکنند.

وی خاطر نشان کرد: مظلومان منطقه بدانند تا ایران اسلامی انتقام خون مظلومان را نگیرد از پای نخواهد نشست، مردمان منطقه مردمانی هستند که فرزندان خود را دیدند که قتل عام شدند، ایران اسلامی به همین دلیل که حسین(ع) را فراموش نکرده است شما را نیز فراموش نخواهد کرد، انتقام خون امام حسین(ع) چیزی جز ریشه کن کردن ظلم در دنیا نیست، این گفتگوی که بین ما و دولل خون آشام اتفاق افتاده برای نجات عالم است و چیزی جز رسوای آنان نیست و این جهاد مظلومانه منطقه استکبار جهانی را نابود خواهد کرد، دلتمردان ما غیرت حسینی را فراموش نکنند.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنانش با خطاب قرار دادن گروهی که شهادت امام حسین(ع) را منطقی ندانستند، گفت: مردم مومن آیا قیام اباعبدالله(ع) قیامی غیر عقلانی بود؟ آیا یک قیام احساساتی بود؟ آیا عاشوار مظهر عشق است؟ یک عشق بدون عقل؟

سخنران مراسم ۱۳ آبان خاطر نشان کرد: بعضی یابه سرایان رفتار امام حسین(ع) را امروز بعد از ۱۴۰۰ سال رفتاری غیرعاقلانه میدانند اما بداند حسین(ع) عقلانی عمل کرد، کسانی که شعور این را ندارند که بفهمند که عشق و عقل در کربلا آمیخته بود به عقل حسین(ع) توهین نکنند، عقل به ما میگوید اگر ذرهای عقب بشینیم زلیل خواهیم شد، عقل میگوید اگر فتنه ۸۸ نبود هیچ گاه در محاصره اقتصادی قرار نمیگرفتیم، کسی که عقل ندارد حق تنفس در فضای سیاسی عاقلانه را ندارد و عقل به ما میگوید "هیهات من اذلعه".

در ادامه این تجمع نماز جماعت ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام قرائتی برگزار شد، حرکت نمادین کاروان امام حسین(ع) از دیگر برنامههای روز ۱۳ آبان بود.

انتهای پیام/ طیبه کرانی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار