سردار مرتضی صفاری:

روزشمارهای دفاع مقدس چشمه‌ای از مقتل امام حسین(ع) هستند

وقتی به روزشمارهای دفاع مقدس نگاه می کنیم می توانیم آن را همانند چشمه ای از مقتل امام حسین (ع) است. بنابراین کاری که اکنون به عنوان روزشمار دفاع مقدس در حال انجام است می تواند اثراتی را برای نسل های آینده متاثر از دفاع مقدس به وجود آورد.
کد خبر: ۳۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹ - 29October 2014

روزشمارهای دفاع مقدس چشمه‌ای از مقتل امام حسین(ع) هستند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، سردار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در مراسم رونمایی از چهار جلد از روزشمارهای جنگ عراق با ایران صبح امروز در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد گفت: با گذشت سالها از دوران دفاع مقدس و کسب تجربه هنوز در نحوه نگارش وقایع مربوط به دفاع مقدس نمی توانیم مانند حماسه عاشورا، آن وقایع را به نگارش درآوریم به نحوی که درباره آن انتقادهای بسیاری به وجود می آید که حتی برخی ها شبهاتی را نیز وارد می کنند ولی حماسه عاشورا با گذشت 1400 سال هنوز هیچ فردی نتوانسته نسبت به آن شبه ای پیدا کند.

وی با اشاره به این که تثبیت نهضت انقلاب و رسوایی دشمنان در دوران دفاع مقدس روی داد، افزود: وقتی به روزشمارهای دفاع مقدس نگاه می کنیم می توانیم آن را همانند چشمه ای از مقتل امام حسین (ع) است بنابراین کاری که اکنون به عنوان روزشمار دفاع مقدس در حال انجام است می تواند اثراتی را برای نسل های آینده متاثر از دفاع مقدس به وجود آورد.

سردار صفاری یادآور شد وقتی می توانیم حماسه حسینی را بعد از 1400 سال همچنان ماندگار سازیم دفاع مقدس را هم باید ماندگار کنیم و این شدنی است .

وی با اشاره به این که ما در جنگ نرم شهدای را همچنان داریم تقدیم انقلاب می کنیم بیان داشت : نحوه نگارش منطقی و علمی که در روزشمارهای دفاع مقدس انجام می شود باید به جامعه نیز تسری یابد، زیرا باید تمام اصناف و مدارک در این روزشمارها گردآوری شده و کسی نمی تواند نسبت به آن ها شبه ای همانند فیلم های دفاع مقدس وارد کند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات کلیدی ما در موضوع دفاع مقدس همین روزشمارها هستند زیرا شیوه ای که در این کتاب ها برای گردآوری استفاده شده ماندگاری بسیاری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار