نویسنده جلد پنجاه و چهارم روز شمار جنگ عراق با ایران مطرح کرد:

بررسی 4 هزار و 300 سند نظامی برای انتشار جلد 54 روز شمار جنگ

برای انتشار روزشمار جنگ عراق با ایران که مربوط به عملیات والفجر 10 می شود چهار هزار و سیصد سند نظامی به همراه 4 هزار و 300 عکس مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ - 29October 2014

بررسی 4 هزار و 300 سند نظامی برای انتشار جلد 54 روز شمار جنگ

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، یدالله ایزدی نویسنده جلد 54 روزشمار جنگ عراق با ایران که مربوط به عملیات والفجر 10 است در مراسم رونمایی از چهار عنوان روزشمار دفاع مقدس در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد گفت: این کتاب طی دو سال تدوین شده که در آن به حوادث 35 روز از ایام دفاع مقدس می پردازد که در آن پهنه ی عظیمی از اطلاعات و اخبار وجود دارد که باید آنها را در قالب کتاب منتشر کرد.

وی افزود: در این 35 روزی که حوادث مربوط به عملکرد والفجر 10 به آن پرداخته شده شامل چهار عملیات بیت المقدس 3 ، 4 ، 5 است .

ایزدی ادامه داد: اخبار فعالیت منافقین طی روزهای مورد اشاره سیاست داخلی ، همسایگان و کشورهای فرامنطقه ای و فراوانی منابع از جمله مواردی است که در این کتاب به انها توجه شده است به نحوی که 4 هزار و 300 سند نظامی از یک تا 70 برگ بررسی شده است.

همچنین 55 دفتر راویان دفاع مقدس ، 46 گزارش عملیات از قرارگاه خاتم تا تیپ ها و 180 بولتن طبقه بندی شده سازمان ها ، نهادها و ادارات دولتی وجود دارد.

نویسنده روزشمار پنچاه و چهارم جنگ عراق با ایران خاطرنشان کرد: برای تهیه این جلد از کتاب های روزشمار دفاع مقدس 5 هزار فیش مرتبط تهیه شد علاوه بر این چهارهزار و سیصد عکس نیز مورد بررسی قرار گرفت ازسوی دیگر خبرنامه های سازمان ها و دستگاه های مرتبط نیز طی روزهای منتهی به عملیات والفجر 10 مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار