در سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین؛

بیست و پنجمین یادواره ۶ هزار شهید استان قم برگزار شد

بیست و پنجمین یادواره سردار شهید «مهدی زین الدین» و ۶ هزار شهید استان قم، امشب با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴ - 18November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، بیست و پنجمین یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین و سرداران، امیران، فرماندهان و ۶ هزار شهید استان قم، با حضور سردار «علی فدوی» معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران برگزار شد.

سردار فدوی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به نزدیکی سالروز چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: عدد ۴۰ در تعالیم الهی، قرآنی و مذهب شیعه عددی مقدس است و ان شاءالله در ۲۲ بهمن امسال، انقلاب اسلامی به تکیه گاه مستحکمی دست خواهد یافت و پس از آن، مسیر خود را پویاتر و مقتدرانه‌تر و با عزمی راسخ‌تر طی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز رزمندگان مدافع حرم، جوانان برومندی هستند که زمان انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده، اما بر عهد خود محکم و استوار مانده‌اند، افزود: آنان به مثابه اینکه شهدا را دیده باشند، با همان معرفت در دل و در زبان با شرایط سخت تری محک خورده و در امتحان الهی پیروز شدند و همه این‌ها به برکت رهبری و رهنمود امامین انقلاب است.

سردار «سیدمحمدحسین شاهچراغی» فرمانده سپاه استان قم نیز طی سخنانی، ضمن خوش آمدگویی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام با بیان خاطره‌ای از یکی از مادران بزرگوار شهدای استان قم، بیان کرد: جنس مردم ولایتمدار استان قم از جنس شهید و شهادت است. 

این مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری آغاز شد؛ شعرخوانی حجت الاسلام بابامیری فرزند شهید سید جعفر بابامیری، اجرای نمایش گروه میقات با موضوع شهدا و مرثیه سرایی علی مالکی نژاد از جانبازان دفاع مقدس، بخش‌هایی از مراسم یادواره ۶ هزار شهید استان قم بود.

رونمایی از جلد دوم کتاب «نبرد‌های انقلابی»

در این مراسم همچنین از جلد دوم کتاب «نبرد‌های انقلابی» ویژه عملیات‌های لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) طی سال‌های ۶۲ تا ۶۳ و نیز کتاب «از برف تا برف» پیرامون زندگی شهید زین الدین، با حضور سردار فدوی، آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، سردار شاهچراغی، سیدمحمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم و سردار غلامرضا جعفری از فرماندهان لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس، رونمایی شد.

در بیست و پنجمین یادواره ۶ هزار شهید استان قم که همزمان با سی و چهارمین سالروز شهادت سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و برادرش مجید برگزار شد، نمایندگانی از دفاتر مراجع عظام، شهردار و فرماندار قم، رییس و اعضای شورای شهر، مسئولان و مدیران کل دستگاه‌ها و نهاد‌های استان، فرماندهان یگان‌های ارتش مستقر در استان قم، خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار