معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

تمامی تهدیدات دشمن شناسایی شده است

صدر الله پور برات گفت: خوشبختانه با وجود دانشگاه‌های فنی و با استعداد کشور و با وجود نیروهای مسلح، دستگاه‌‎های امنیتی، سیاسی و نظامی تمامی تهدیداتی که دشمن تا امروز داشته شناسایی شده است و یا می‌توانیم شناسایی کنیم.
کد خبر: ۳۱۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ - 15November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «صدرالله پور برات» معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان که در خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: اکنون می‌توانیم به این باور برسیم که کشورمان در حدی که بتواند در برابر تهدیداتی که متصور است خودش را مصون کند و می‌توان گفت تا حدودی خودمان را مصون کردیم؛ اما با آن اندازه‌ای که رهبری انتظار دارد فاصله بسیاری داریم.

وی گفت: مسئولیت اصلی سازمان پدافند غیر عامل کشور پایش مصون سازی کشوراست و سازمان پدافند غیرعامل کشور در 15 سال اخیر برای مصون سازی کشور در مقابل تهدید دشمن اقدامات زیادی انجام داده است.

پور برات افزود: دشمن از منطقه خارج شده است، درست است که کار نیروهای مسلح، اقتدار و حضور مردم و دولت‌های مختلف بوده است؛ ولی این نباید ما را غافل کند که از مصونیت کشورمان غافل شویم.

معاون فنی پدافند غیر عامل با بیان اینکه خانواده بزرگ مهندسی کشور، کشور را می‌سازد، عنوان کرد: اگر بگوییم چه کسی کشور را می‌سازد می‌توانیم بگوییم مهندسان، شرکت‌ها و پیمانکاران هستند که با استفاده از ضوابط، الزامات و نظام فنی و اجرایی که در کشور وجود دارد این کار را انجام داده‌‍‌اند.

وی ساخت قلعه «فلک الافلاک» خرم آباد را با دید پدافند غیر عامل دانست و تصریح کرد: گذشتگان ما توانسته‌اند زیرساخت‌های مصون و پایداری بسازند که هزاران سال از عمر آنها می‌گذرد و اکنون نیز ایفای ماموریت می‌کنند.

پور برات با اشاره به اینکه یکی از اقدامات سازمان پدافند غیر عامل شناخت تهدیدات است، تصریح کرد: شاید در لفظ گفته شود تهدید فقط آمریکاست؛ ولی تهدید امروز، پیچیده، علمی و فناورانه شده است و هر چه دانش دشمن به سمت جلو می‌رود، همان دانش را برای اینکه به ما ضربه بزنند استفاده می‌کند.

معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: درس و علمی نداریم که دشمن برای ضربه زدن به ما از آن استفاده نکند حتی در علوم انسانی، فرهنگی، اجتماعی دشمن تهدید دارد که راه درمانش را به ما نمی‌دهند.

پور برات با اشاره به اینکه  در حوزه سایبری تهدیدات حد و مرز ندارد، اظهار داشت: در بسته بندی کلی از تهدیدات کالبدی، سایبری، شیمیایی، پرتوی و مردم محور نام برده می‌شود که به هر یک ورود پیدا می‌کنی دنیایی از شقوق تهدید را دارد.

وی یادآور شد: خوشبختانه با وجود دانشگاه‌های فنی و با استعداد کشور و با وجود نیروهای مسلح، دستگاه‌‎های امنیتی، سیاسی و نظامی تمامی تهدیداتی که دشمن تا امروز داشته شناسایی شده است و یا می‌توانیم شناسایی کنیم.

پور برات با بیان اینکه تهدید از جنس دشمن است و چیزی که روی ما اثر می‌گذارد در بخش‌های آسیب پذیر است، تصریح کرد: زیر ساخت‌های ما هر جا که آسیب داشته باشند سلاح دشمن روی آنها می‌نشیند.

معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل کشور عنوان کرد: در استان لرستان به همت مدیر کل پدافند غیر عامل، استاندار و مسئولان استان طرح جامع پدافند غیر عامل استان در دست انجام است که با انتخاب مجری و یک ناظر خوبی که تعیین شده‌اند تمام تهدیدات و آسیب پذیری‌های این استان تدوین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گسل برای  کشور هم نعمت است و هم زنگ خطر بیان کرد: ما باید با زلزله و سیل زندگی کنیم و باید اثراتشان را خوب بدانیم و راهکارهایی که آسیب کمتری به ما می‌رساند انتخاب کنیم.

پور برات گفت: نمی‌توانیم منشا زلزله، گسل  و حرکت زمین را دست کاری کنیم ولی می‌شود با علوم مهندسی و علوم فنی به روش‌های پی ببریم که اثر آنها را کم کنیم.

وی تصریح کرد: هر سازه‌ای را اگر بسازید ماندگار است و اگر در مقابل تهدید دشمن ماندگار باشد به مثابه اقدامی است که سرباز ما سر مرز انجام می‌دهد تا کشور مصون شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار