نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد؛

ضرورت تلاش برای هرچه باشکوه برگزار کردن هفته وحدت/ هفته وحدت یکی از نماد‌های انقلاب اسلامی است

آیت الله «مصطفی علما» گفت: وحدت از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی و ایجاد هفته وحدت یکی از الهامات امام خمینی (ره) است.
کد خبر: ۳۱۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ - 28October 2018

ایجاد «هفته وحدت» یکی از الهامات امام خمینی(ره) استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، امروز (یک شنبه) در نشست ستاد هماهنگی برگزاری هفته وحدت، اظهار داشت: هفته وحدت یکی از نماد‌های انقلاب اسلامی است که همه برای برگزاری با شکوه آن باید تلاش کنند.

وی افزود: ما باید از موقعیت ۱ میلیاردی و ۸۰۰ میلیونی جمعیت مسلمانان جهان برای مقابله با جهان کفر استفاده کنیم و با حفظ وحدت و انسجام بیشتر، در برابر استکبار ضداسلام ایستادگی کنیم.

آیت‌الله علما بیان کرد: همان‌طور که امام خمینی (ره) از سال ۴۲ بر آن تاکید داشتند و فرمودند «کسانی که در مقابل اسلام ایستادگی می‌کنند از اسلام سیلی خورده‌اند»، می‌توان به این نکته پی برد که رئیس‌جمهور آمریکا از اسلام سیلی خورده است؛ زیرا اگر غیر از این بود ما را در معادلات سیاسی خود قرار نمی‌داد.

وی با تاکید بر حفظ و صیانت از اسلام و ایجاد وحدت بیشتر بین مذاهب، افزود: از تمامی مسئولان درخواست می‌کنم که با تمام قوا و توان خود در برگزاری هر چه باشکوه‌تر هفته وحدت اقدام کنند تا این هفته در چشم دشمنان اسلام و ایران اسلامی خاری شود.

اجرای جشن هفته وحدت در مدارس اهل سنت

حجت‌الاسلام «جواد کرمی» رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در نظر دارد تا با تمام توان خود مراسم هفته وحدت را با شکوه‌تر نسبت به سال‌های پیش برگزار کند و در این راستا جلسات داخلی خود را از ماه‌های گذشته آغاز کرده است.

وی افزود: سال گذشته به‌دلیل حادثه تلخ و ناگوار زلزله در استان کرمانشاه که منجر به از دست دادن تعداد زیادی از هم‌استانی‌های عزیزمان شد، تمام هزینه‌های برگزاری مراسم هفته وحدت صرف مناطق زلزله‌زده شد و به احترام بازماندگان این حادثه جشن هفته وحدت برگزار نشد.

کرمی به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته وحدت اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین و زیباترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته وحدت امسال، اجرای جشن در مدارس اهل سنت برای طلاب و جوانان است.

اعزام ۱۵ نفر از شخصیت‌های برجسته اهل سنت کرمانشاه به کنفراس بین‌المللی وحدت

همچنین «احمد محمدی» مسئول امور فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه نیز در این نشست، با اشاره به اینکه اسلام دین وحدت و همگرایی است، گفت: امروز بزرگ‌ترین درد مسلمان، افتادن در دام اختلاف و تفرقه است که جهان کفر و استکبار جهانی بر آن‌ها مسلط شده و تنها راه رهایی از این تفرقه و اختلاف، تقریب و وحدت بیشتر است.

محمدی با اشاره به برنامه‌های هفته وحدت، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته وحدت، اعزام ۱۵ نفر از شخصیت‌های برجسته اهل سنت استان کرمانشاه به کنفراس بین‌المللی وحدت با حضور اندیشمندان ۵۰ کشور اسلامی است.

وی گفت: برگزاری همایش وحدت در کرمانشاه با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از شخصیت‌های برجسته شیعه و اهل سنت در یکم آذرماه یکی دیگر از برنامه‌های دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه است.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار