سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

دولت سرطانزا بودن بنزین داخلی را نفی می کند

نوبخت در حاشیه جلسه هیئت وزیران در خصوص برخی اخبار مبتنی بر سرطان‌زا بودن بنزین داخلی، گفت: دولت سرطان‌زا بودن بنزین تولید داخل را نفی می‌کند.
کد خبر: ۳۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱ - 08October 2014

دولت سرطانزا بودن بنزین داخلی را نفی می کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: خبر برخی از رسانهها مبنی بر کاهش درصدی از حقوق بازنشستگان کشور اصلا صحت ندارد.

سخنگوی دولت با بیان این که نسبت به انتشار اخبار توجه کنند، افزود: اینگونه اخبار ناصحیح فضای جامعه را از آرامش خارج میکند.

نوبخت گفت که هفته آینده قانون خدمات کشوری را به مجلس ارائه میدهیم تا نظر نهایی را بدهند.

وی در خصوص برخی اخبار مبتنی بر سرطانزا بودن بنزین داخلی، اظهار داشت: دولت سرطانزا بودن بنزین تولید داخل را نفی میکند.

سخنگوی دولت در خصوص بازداشت گروههای تکفیری در ایران، خاطرنشان کرد: بازداشت تکفیریها در داخل کشور ربطی به داعش نداشت و خارجی هم نبودند.

نوبخت با اشاره به این که منابع پیشبینی شده در بودجه 93 نیمه امسال 100 درصد تحقق نیافت، گفت: مدیریت برای چگونگی توزیع منابع میان اعتبارات جاری و عمرانی باعث شد به هدف خود برای اتمام طرحهای ناتمام عمرانی دست یابیم.

وی افزود: پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان حدود 98 درصد است. این عدد نسبت به سال قبل بیش از 116 درصد است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: اعتبارات عمرانی کل ما 52.6 درصد در 6 ماهه اول پرداخت شد که نسبت به این زمان در سال قبل 333 درصد سال قبل است، یعنی 3.3 برابر سال قبل اعتبارات عمرانی دادیم.

نوبخت با بیان این که  1256.7 درصد بیشتر اعتبارات عمرانی نسبت به پارسال پرداخت شده، خاطرنشان کرد:  برای نخستین سال 100 درصد اعتبارات عمرانی پرداخت شده است.

وی مهار نرخ تورم را تشریح کرد و اظهار داشت:  درباره مهار نرخ تورم پیشبینی کردیم تا پایان اسفند نرخ به 25 درصد برسد. همچنین  آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه 20.6 درصد بوده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: برای رشد اقتصادی سال قبل رشد ما منفی 1.9 درصد بود و سال قبل آن منفی 6.8 درصد بود. گزارش و محاسبات ما در مراجع رسمی نشان میدهد در سه ماهه اول سال 93 ما  6.1 درصد رشد نسبت به سه ماهه اول سال 92  داشتیم.

نوبخت گفت که  کشاورزی، نفت، صنایع و معادن رشد مثبت داشتند، در حالی که سال قبل همه اینها منفی بود.

وی افزود: در گروه خدمات هتلداری و حمل و نقل و موسسات پولی و مالی در سه ماهه اول 92 رشد منفی 1.1 درصد بود، اما در سه ماهه اول سال 93، 3.7 درصد رسیده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: اگر همه عوامل تولید مانند سرمایه و نیروی انسانی افزایش یابد میتوانیم رشد بیشتری درست کنیم، اما در اقتصاد، نیروی انسانی حتی در دوره رکود هم ظرفیت ندارد و قوانین ما اجازه نمیدهد در زمان رکود اقتصادی نیروی انسانی را اخراج کنیم، یعنی در سال گذشته نیروی انسانی در تولید، اشتغال کامل نداشتند.

نوبخت در خصوص هدفمندی یارانه ها افزود: در بحث هدفمندی یارانهها متعهد شدیم غیر از آنچه برای خانوارها یارانه نقدی پرداخت کنیم، به خانوادههای کم درآمد کمک بیشتر و در بهداشت و درمان و تولید هم کمک کنیم.

وی تاکید کرد: 6 ماهه اول مبلغ یارانه را پرداخت کردیم. در سه ماهه اول به خانوارهای کم درآمد تحت پوشش نهادهای حمایتی بسته حمایتی دادیم که ظرف امروز و فردا معلوم میشود که دوباره چه زمانی پرداخت صورت میگیرد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها