مدیر کل طرح های اقتصادی کمیته امداد خبر داد؛

ایجاد ۹۵۰ فرصت شغلی از ابتدای سال ۹۷ برای مددجویان کمیته امداد لرستان

علی اکبر خادمی گفت: ازابتدای سالجاری ۹۵۰ فرصت شغلی برای مدد جویان تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) استان لرستان، باهزینه ۱۲۰ میلیارد ریال از منابع داخلی این نهاد حمایتی و تسهیلات بانکی استفاده شده است
کد خبر: ۳۰۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ - 25August 2018

ایجاد 950 فرصت شغلی از ابتدای 97 برای مدد جویان کمیته امداد لرستانیبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «علی‌اکبر خادمی»، مدیرکل طرح‌های اقتصادی کمیته امداد امروز شنبه، سوم شهریور در جلسه کارگروه ترسیم برنامه عملیاتی اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان که با حضور مدیران مناطق و کارشناسان اشتغال استان در خرم‌آباد برگزار شد، رویکرد نوین اشتغال این نهاد را مبتنی بر ارتقای بهبود عملکرد و بهره‌ گیری از ظرفیت استان‌ها دانست و اظهار داشت: با اجرای الگوی جدید کسب‌ و کار از هدررفت منابع جلوگیری و طرح‌ های اشتغال پایدارتر می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل در دهه ۹۰ توسط کمیته امداد با اعتبار ۷۳ هزار میلیارد ریال گفت: در سال گذشته تعداد ۱۵۲ هزار فرصت شغلی با اجرای ۱۳۶ هزار طرح و اعتبار ۲۳ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

خادمی به کاریابی برای ۳۰۰ هزار نفر از مددجویان واجد شرایط توسط بنگا‌ه‌های اقتصادی وتولیدی تا پایان سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: در سال ۹۶ نیز تعداد ۱۸ هزار نفر از افراد متخصص در زمینه‌های مورد نیاز کارآفرینان با معرفی این نهاد جذب بازار کار شده است.

مدیرکل طرح‌های اقتصادی کمیته امداد به برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مهارت‌آموزی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع فعالیت‌های اشتغال این نهاد تا پایان سال ۹۵ بیش از سه میلیون ۳۰۰ هزار نفر از برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شدند و تنها در سال ۹۶ تعداد ۲۹۵ هزار نفر با هدف ایجاد اشتغال، دوره‌های آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را از طریق کمیته امداد فرا گرفته‌اند.

وی به عملکرد چهار ماهه نخست اشتغال اشاره کرد و افزود: اجرای ۱۶ هزار طرح این نهاد منجر به ۱۷ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی شده است.

خادمی به برنامه راهبردی عملیاتی اشتغال کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه در سه بخش ملی، برنامه‌های فرانهادی و برنامه‌های بومی ارتقای عملکرد و بهبود اشتغال پایدار انجام خواهد شد.

مدیرکل طرح‌های اقتصادی کمیته امداد مهم‌ترین آسیب‌های اشتغال خرد مددجویان تحت حمایت را سطح درآمد پایین، تسهیلات ناکافی، عدم پیوند با صنایع بزرگ، وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخفیفات ویژه و عدم تشخیص مشاوره صحیح دانست و تصریح کرد: در برنامه راهبردی عملیاتی جدید با اجرای پروژه‌های توانمندسازی، مُدل سازی، ارتقای منابع انسانی، طرح الگوی نوین اشتغال، آمایش اشتغال، نظام هوشمند نظارت، استعداد سنجی، تامین منابع مالی، نیاز سنجی آموزشی و ایجاد بستر بازار فروش هدر رفت منابع کمتر و طرح‌ها پایدارتر می‌شوند. درتوانمندسازی مددجویان اشاره کرد و افزود: برنامه نیازسنجی آموزشی این نهاد در استان تدوین شده است.

وی به ایجاد ۹۵۰ فرصت شغلی از ابتدای سالجاری در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این تعداد اشتغال با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال از منابع داخلی امداد و تسهیلات بانکی استفاده شده است.

محمدی فارسانی با اشاره به بررسی ظرفیت‌های شغلی روستائیان و عشایر، اظهارکرد: ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبارات اشتغال صندوق روستایی و عشایری به مددجویان واجد شرایط تخصیص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از استقبال مددجویان ساکن در روستا و عشایر از طرح‌های اشتغال صندوق خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۷۰ درصد اعتبارات بر اساس نیاز سنجی و تایید در سامانه کارا ثبت شده‌اند و در نوبت اخذ تسهیلات ارزان قیمت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار