امیر حیدری:

آبشناسان در طراحی عملیاتی منحصربه‌فرد بود/ اقتدار امروز ما مرهون ولایتمداری شهدا و ایثارگران است

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: شهید آبشناسان آموزش‌های رزمی را در کشور آمریکا دیده و در ایران نیز تمامی مراحل آموزشی عرصه نظامی‌گری را گذرانده بود. او در عرصه رزم، یک طراح عملیاتی منحصر به فرد و نابغه به‌شمار می‌رفت.
کد خبر: ۳۰۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹ - 01October 2014

آبشناسان در طراحی عملیاتی منحصربه‌فرد بود/ اقتدار امروز ما مرهون ولایتمداری شهدا و ایثارگران است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهید سرلشکر «حسن آبشناسان» که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به سجایای اخلاقی این شهید بزرگوار اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی ما برای معرفی برخی افراد که در عرصه کار و اخلاق نمونه هستند از عبارت "شیر روز و زاهد شب" استفاده می شود که شهید آبشناسان به حق نمونه عینی این عبارت بود.

وی با بیان اینکه شهید آبشناسان اهل تهجد و ارتباط با خدا بود، گفت: همرزمان ایشان هر شب وی را در محراب عبادت می دیدند و نسبت به ارتباط معنوی ایشان با خدا آگاه بودند، زیرا آثار و انوار تقوا، جوانمردی و معنویت از رفتار و منش او ساطع بود.

آبشناسان نابغه عرصه رزم بود

امیر حیدری ادامه داد: شهید آبشناسان آموزشهای رزمی را در کشور آمریکا دیده و در ایران نیز تمامی مراحل آموزشی عرصه نظامیگری را گذرانده بود. او در عرصه رزم، یک طراح عملیاتی منحصر به فرد و نابغه بهشمار میرفت.

وی افزود: آبشناسان در بُعد عملیاتهای برونمرزی و طراحی عملیاتهای چریکی، یک نابغه محسوب میشد، زیرا فرایند اجرای عملیات برونمرزی بسیار دشوار است و اگر انسان ارتباط معنوی قوی با خدا نداشته باشد، نمیتواند دراین عرصه توفیق یابد.

موسس گردانهای شکار تانک بود

جانشین فرمانده نیروی زمینی گفت: هنگامی که اقتدار عراق بر یگانهای زرهی استوار بود، ابتکار آبشناسان برای مقابله با آنان ایجاد گردانهای شکار تانک و بهکارگیری گلوله های آر.پی.جی برای نخستین بار در دوران دفاع مقدس بود.

وی همچنین تاکید کرد: ادامه فرماندهی مقتدرانه ایشان به تشکیل لشکر 23 تکاور که یکی از بزرگترین و مهمترین لشکرهای ارتش با کارویژه خاص بود، منتهی شد. آبشناسان هنگامیکه فرماندهی آنرا برعهده داشت سختترین و مشکلترین عملیاتها را انجام داد.

امیر حیدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قدرت، توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان ابراز داشت: یقینا شهدا و خانوادههای معظمشان بخشی از پازل قدرت بلامنازع ایران در عرصه بینالمللی محسوب میشوند.

وی در ادامه  به بیان چند نمونه از مسائلی که بیانگر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر قدرتهای استکباری است، اشاره کرده و افزود: یکی از دلایل اقتدار امروز کشور ما استقامت و پایدار شهدای ما در برابر دشمن تا بن دندان مسلح در دوران دفاع مقدس بود. درس بزرگی که شهدایی چون آبشناسان به ملت ایران دادند درس پایداری، مقاومت و لبیک به رهبر بود که امروز موجب سرافرازی ملت ما در دنیا شده است.

درک نعمت ولایت

وی با تاکید بر اینکه اقتدار امروز ما ریشه در استقامت و پایداری و ولایتمداری دارد، تصریح کرد: ملت ایران تنها ملتی هست که روی کره زمین تحت فرماندهی جانشین امام زمان(عج)  زندگی میکند. اگر درک صحیحی از این نعمت بزرگ داشته باشیم و همیشه تحت فرمان ایشان عمل کنیم، در واقع تمامی کارهای ما به رضای الهی منتهی میشود.

امیر حیدری با اشاره به مذاکرات هستهای گفت: امروز اگر تیم مذاکرهکننده هستهای ما در برابر 6 قدرت بزرگ دنیا که به غیر از یک کشور، همگی  دارای حق وتو هستند، میایستد و بر حق مسلم خود پافشاری میکند، نشان از قدرت و اقتدار ایران اسلامی در برابر قدرتهای بزرگ است، این اقتدار را مردم، ولایت و شهدا و ایثارگران برای کشور ایجاد کردند.

"امروز 143 فرستنده رادیویی و تلویزیونی به زبان فارسی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام به فرافکنی میکنند، که ایستادگی در برابر این هجمه از نفاق و دشمنی خود بیانگر اقتدار نظامی اسلامی ما است."

گفتنی است؛ در پایان این  مراسم از تندیس شهید آبشناسان و شهید فاضلی و همچنین پوستر فیلم سینمایی «چریک پیر» فیلم زندگانی شهید آبشناسان رونمایی شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی مستعان
|
-
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
0
با سلام ودرود فراوان به امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» جانشین محترم فرمانده نیروی زمینی ارتش که شب گذشته بحق در مراسم بزرگداشت شهید سرلشکر «حسن آبشناسان» در باغ موزه دفاع مقدس از ان بزگوار یاد نمودند.ان بزگوار بویژه در منطقه عملیاتی شمالغرب همیشه بر این نکته تاکید داشتند که اموزش رزمی مورد توجه قرار گیرد.لذاقرار گرفتن مدت دوره اموزش جز دوره حدمت جبهه حداقل کاری است که باید انجام شود هر قدر در اموزش زحمت بکشید وعرق بریزید درهنگامه میدان بیشتر وبهتر نتیجه می گیرید وکمتر بأخت وتلفات می دهید . یاد مأموریت اموزشی رزم شبانه وتک روزانه افتادم وکلا اموزش های مختلف رزمندگان واینکه در تعریف مصوب کردند :١-حداقل دوره اموزشی جهت اشنایی نسبی ومؤثر ٢الی٣ماه می باشد . ٢-چرا در احتساب مدت خدمت جبهه این مدت اموزش نادیده گرفته می شود. مگر بدون اموزش وتمرین ومأنور می شود وغیر از این است که اگر همین طوری بی اموزش یا کم اموزش جبهه بروی کارایی کمتر وتلفات بیشتر میشوددو اینکه چه کسی جبهه ها وسنگرها را حفظ می کرد که دشمن پیش روی نکند بل پسروی و عقب نشینی بکند وسر جایش بنشیند .پس واضح وصلاح ً وبل واجب است که دوره اموزش رزمندگان دفاع مقدس به طول مدت خدمت جبهه أضافه گردد وعجیب اینکه چرا تاکنون نشده بویژه هنگام تصویب تعریف رزمنده ایثارگر تا همگان بیشتر پی به ارزش اموزش ببرند وارج نهند والسلام

نظر شما
پربیننده ها