امیر پوردستان:

اقتدار امروز ارتش مدیون فرماندهان شهید هشت سال دفاع مقدس است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اگر امروز از یک ارتش مقتدر برخورداریم، نتیجه مدیریت و فرماندهی شهیدانی مانند فلاحی در سال‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ - 29September 2014

اقتدار امروز ارتش مدیون فرماندهان شهید هشت سال دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید جهان آرا، فکوری، فلاحی، کلاهدوز و نامجو که در محل سقوط هواپیمای این فرماندهان در روستای دوتویه کهریزک برگزار شد، با اشاره به نتایج درخشان عملیات ثامن الائمه گفت: این عملیات که با نام مبارک امام رضا (ع) انجام شد علاوه بر این که نشان از اعتماد به نفس و روحیه بالای رزمندگان اسلام داشت دو نتیجه مهم و بسیار تاثیرگذار در تاریخ را در پی داشت.

وی بیان کرد: در روزهای نخست جنگ، نیروی زمینی ارتش در غرب کشور در حال درگیری با ضدانقلاب بود و بیشتر توانش نیز در کردستان مستقر شده بود. همچنین سپاه به دلیل تحرکات و ترور شخصیتهای نظام توسط منافقین درگیر با این گروهک بود. برای همین نیروهای مسلح ما از نظر نیروی انسانی توان مقابله با عراق را نداشتند.

پوردستان با بیان اینکه عراق 10 سال پیش از آغاز جنگ بیشتر بودجه کشور خود را به بخش نظامی اختصاص داده بود، گفت: 50 هزار مستشار از کشور شوروی سابق در این کشور حضور داشت و از نظر تسلیحات و نیرو از استعداد خوبی برخوردار بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگر سخنان خود درباره عملیات ثامنالائمه توضیح داد: ارتش عراق بعد از 43 روز توانست از خرمشهر بگذرد و به آبادان برسد. او توانسته بود به میزان 270 درجه این شهر را به محاصره خود درآورد. تنها راه نفوذ به این شهر مسیر آبی بود اما در این شرایط نیروهای مسلح و ارتش توانستند پس از فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر شکست حصر آبادان، نیروهای عراقی را از آبادان خارج کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر اطاعت رزمندگان از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در شکستن حصر آبادان ثابت کردیم که در اطاعت از امر امام که هم دستور قانونی و هم دستور شرعی بود به بهترین شکل عمل کردیم و دیگر این که این عملیات بستر و زمینه ساز عملیاتهای گسترده بعدی مانند طریق القدس، فتح المبین و بین المقدس شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: کاروانسالار این شهدا شهید فلاحی است. او حق عظیمی بر ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد چرا که اگر امروز از یک ارتش متدین و پرصلابت برخورداریم، نتیجه مدیریت و فرماندهی این بزرگواران است. قطعا شهید فلاحی نقش شاخصی در بوجود آمدن این شرایط داشته است چرا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان میکردند که «ارتش باید بیطبقه توحیدی باشد»

امیر پوردستان با ذکر خاطرهای از تیمسار فلاحی گفت: خاطره ای از امیر سلیمی در رابطه به مجاهدت های تیمسار فلاحی شنیدم که بسیار قابل توجه بود. امیر سلیمی روزی برای بنده تعریف کرد که در زمان جنگ مقام معظم رهبری که آن موقع نماینده امام در جبهه ها بودند با من تماس گرفتند و خواستند که خودم را سریع به مهرآباد برسانم.

وی افزود: مقام معظم رهبری خودشان برای بررسی اوضاع جنگ به سوسنگرد رفتند و من عازم خرمشهر شدم. در نزدیکی های خرمشهر به علت درگیری زیاد دشمن و خطر اصابت گلوله و خمپاره در کنار جاده توقف کردیم. در این زمان مردم بسیاری را مشاهده کردم که در نزدیک پل زیر گذری به خاطر در امان ماندن نزدیک تیر دشمن پناه گرفته بودم. ناگهان متوجه شدم که فردی در حالی که دست شکسته اش را در دکمه پیراهنش فرو کرده بر روی تپه ای مشغول هدایت منطقه است به هر زحمتی که بود خودمان را به او رساندیم و در تعجب دیدم که تیمسار فلاحی رئیس ستاد مشترک ارتش است. از او خواهش کردیم که سر خود را برای در امان ماندن تیر دشمن بعثی پایین بگیرد. در این هنگام تیمسار فلاحی به روی زمین نشست و نگاه معنا داری به من کرد و گفت: چقدر سخت است که آدم نتواند در مملکت خودش سرش را بالا بگیرد و این نشان از روحیه فداکاری وی دارد.

نظر شما
پربیننده ها