حسینیان در آیین رونمایی از 7 جلد کتاب دفاع مقدس:

انقلاب یک معجزه تاریخی است/ مردم، ایدئولوژی تشیع، رهبری و ارتش عامل ثبات انقلاب بودند

آیین رونمایی از 7 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش، نماینده ولی فقیه در ارتش و رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگ سرای اندیشه برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷ - 24September 2014

انقلاب یک معجزه تاریخی است/ مردم، ایدئولوژی تشیع، رهبری و ارتش عامل ثبات انقلاب بودند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، آیین رونمایی از 7 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس بعد از ظهر امروز با حضور امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، حجتالاسلام روحالله حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجتالاسلام آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی شخصیتهای کشوری و لشکری  در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

حجتالاسلام حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی طی سخنانی در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به نقش ارتش در بقای انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب بیشک یک معجزه تاریخی است. امروز که ما به گذشته می نگریم و تاریخ انقلاب را مورد بازخوانی قرار میدهیم هیچ چیزی جز یک اعجاز الهی و یک امر غیر متعارف قابل توجیه و تبیین نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب علیرغم میل ابرقدرتها به پیروزی رسید، تصریح کرد: ارتش قدرتمندی که دیگران دل در گرو آن نهاده بودند تا به منافع خود برسند و از آن در منطقه بهعنوان یک ژاندارم و حافظ تاج و تخت استفاده کنند، در لحظهای که استکبار و استبداد سخت به آن نیاز داشت مردم، اسلام و امام(ره) را انتخاب کرد و توازن قدرت را تغییر داد که این امر موجب حیرت دنیا شد.

حسینیان ادامه داد: اما استکبار هم آرام ننشست و به محض پیروزی انقلاب اسلامی عده ای وابسته به بیگانگان در غرب کشور به نام خلق کرد مسلح بر تعدادی از پادگان ها مسلط شده و اعلام خودمختاری کردند. عدهای نیز با عناوینی چون خلق عرب در جنوب، خلق ترکمن در شمال، و همچنین اشرار در جنوب شرقی دست به مبارزاتی علیه انقلاب نوپا زدند.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از طرفی سازمان تروریستی منافقین که دارای تشکیلات آموزشدیدهای بود که توانست در مدت کوتاهی با ترور و بمبگذاری، دهها نفر از انقلابیون را شهید کرده و ناامنی ایجاد کند.

وی با اشاره به مشکلات موجود درکشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: با همه این نابسامانیها و مشکلات و درگیریها صدام با تحریک ابرقدرتها به مرزهای ایران حمله کرد و ارتش که در حال بازسازی و پاکسازی بود با روحیه پشتیبانی شده از سوی مردم، در مقابل دشمن ایستاد.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی چندین عامل را موجب پایداری و ثبات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: یکی از عوامل پایداری و ثبات این انقلاب، مردم بودند که جان بر کف در میدان حضور یافتند.

وی به دومین عنصر اشاره کرد و گفت: شخصیتی چون امام خمینی(ره) عامل مهمی در این ثبات بود، زیرا رهبران مذهبی شیعی آرمانهای مجسم شده 1400 ساله هستند. مردم نیز آرمان های سرکوب شده این دوران را در شخصی چون امام(ره) می دیدند.

حسینیان ایدئولوژی تشیع را عامل دیگر این ثبات برشمرد و بیان کرد: اعتقاد به ولایت، امامت و مجموعه آموزه های دینی و تشیع موجب شد که مردم، مسوولین و نیروهای مسلح با ایثار و شجاعت تمام در صحنه بمانند.

رییس مرکراسناد انقلاب اسلامی، ارتش را عنصر بعدی این ثبات دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب برخیها بر انحلال ارتش تاکید داشتند، اما درایت امام(ره) تحسین برانگیز بود که با شناخت کامل این نظریه را رد کردند.

حسینیان افزود: ارتش با تمام وجود درمقابل دنیای مسلح شده ایستاد؛ در واقع میتوان گفت ارتش، سپاه و بسیج مظلومانه در مقابل دنیا ایستادند و در جنگ به پیروزی رسیدند. باید در سختترین شرایط به نیروهای مسلح اتکا کنیم؛ نیرویی که در 8 سال جنگ تحمیلی حماسه آفرید.

وی با اشاره به آرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج جهانی ادامه داد: یکی از آرمانهای امام(ره) تشکیل بسیج جهانی بود که در ابتدا مسوولین به آن توجهی نکردند، اما امروز میبینیم که در غزه با اتکا به آرمانهای انقلااب اسلامی در مقابل دشمن ایستاده است؛ در لبنان بسیجی تشکیل میشود که ارتش قدرتمند اسرائیل را به زانو در میآورد.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: امروز شاهد این موضوع هستیم که قدرتهای منطقه به نام انقلاب و جمهوری اسلامی به حرکت درآمدند و ما میتوانیم با پشتیبانی از این حرکت در دنیا از موضع قدرت حرف بزنیم.

حسینیان با خطاب قرار دادن مسوولین بیان کرد: مسوولین به خود بیایند و به بازخوانی قدرتی که به یُمن ایستادگی همه مردم و رهبری و نیروهای مسلح بوجود آمده است، بپردازند.

وی در پایان گفت: اگر خاطرات مکتوب نشوند، دشمن بهدنبال به فراموشی سپردن این حماسهها و خاطرات خواهد بود؛ همان چیزی که اکنون شاهد آن هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها