مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در ۱۵ بهمن/ مازندران میزبان ۱۰ شهید گمنام در ایام فاطمیه دوم است

«عبدالله ملکی» به افتتاح همزمان ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت: در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس صورت برگزار می‌شود، فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیز افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ - 01February 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، ظهر امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری که به مناسبت افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد، به افتتاح همزمان ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور توسط رئیس جمهور و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور در ساعت ۸ صبح روز یک‌شنبه ۱۵ بهمنماه اشاره کرد و اظهار داشت: در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مازندران نیز افتتاح خواهد شد.

وی به نحوه اجرای این مراسم اشاره کرد و گفت: در مراسم اصلی که با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان مازندران، مسئولین استانی، خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، سرداران و فرماندهان دفاع مقدس در مسجد «فاطمةالزهرا (س)» برگزار می‌شود، استاندار و نماینده ولی فقیه به سخنرانی می‌پردازند.

سردار ملکی ادامه داد: مراسم رسمی افتتاحیه فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از پل بعثت آغاز شده و مهمانان پس از عبور از پل وارد منطقه هفت تپه می‌شوند.

وی همچنین به حضور مردم در این منطقه اشاره کرد و گفت: بازدید مردم از پروژه‌ها، نمایشگاه و حسینیه وداع، بخشی از برنامه افتتاحیه خواهد بود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، با اشاره به این‌که در منطقه هفت تپه، ۱۴ غرفه نمایشگاهی با عمر ۲ ساله پیش بینی شده است، افزود: کار‌های محتوایی این نمایشگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸۰ میلیون تومان در حال انجام است.

افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در15 بهمن/ضرورت پرداختن به نقش خبرنگاران دفاع مقدس در مرکز فرهنگی

وی با اعلام این‌که فاز اول و دوم مرکز فرهنگی شامل ۲۴ پروژه است که ۱۷ پروژه آن افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت، مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران زیباترین و بزرگترین مرکز فرهنگی کشور خواند، اضافه کرد: برای ساخت و تکمیل ۷ پروژه دیگر از این فاز با قدرت و توان وارد عمل خواهیم شد.

سردار ملکی با اشاره به این‌که مساحت فاز اول ۱۸.۵ هکتار است، گفت: ۱۰ هکتار آن بستر رودخانه است که سد لاستیکی را شامل می‌شود و ۸.۵ هکتار مساحت سایت اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس را در بر می‌گیرد که برای ساخت آن ۱۹ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان هزینه شد.

وی به فاز ۳ این مرکز فرهنگی اشاره کرد و گفت: این فاز که شامل تاریخ تبرستان است و قرار است توسط شهرداری ساری و سازمان برنامه و بودجه استان ساخته شود.

سردار ملکی همچنین از تدوین کتاب تاریخ تبرستان خبر داد و گفت: این کتاب با عنوان «هزاره‌های پایداری» توسط این اداره کل تا پایان سال ۹۶ به چاپ خواهد رسید.

وی با بیان این‌که برای نگهداری و فرایند کار مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران پس از افتتاح نیز تدابیر سازمانی و غیرسازمانی اندیشیده شده است، عنوان کرد: ما در این بحث، سه حوزه را پیش بینی کردیم و قرار است این مرکز توسط شهرداری ساری و بخش‌های خصوصی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نگهداری شود.

سردار ملکی گفت: دو سنگر برای روایت‌گری و خادمین شهدا در نظر گرفته شده است که فعالیت‌های آن توسط اداره‌کل حغفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مدیریت خواهد شد.

وی با بیان این‌که در موزه اصلی به تمام رده‌های قشری پرداخته خواهد شد، بیان کرد: خبرنگاران در دفاع مقدس نقش به‌سزایی در انتقال اخبار و مفاهیم ارزشمند حوزه ایثار و مقاومت داشتند و پرداختن به این قشر در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران ضرورت دارد.

استان مازندران میزبان ۱۰ شهید گمنام در ایام فاطمیه دوم است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در ادامه به میزبانی این استان از ۱۰ شهید گمنام در ایام فاطمیه دوم اشاره کرد و گفت: قرار است ۱۰ شهید تازه تفحص شده روز دوشنبه ۳۰ بهمن از مسیر فیروزکوه وارد استان مازندران شوند.

وی افزود: این شهدا در شهرستان «سوادکوه» مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت و سپس برای مراسم شب وداع به حسینیه «عاشقان ثارالله» قائمشهر انتقال داده خواهند شد.

سردار ملکی با بیان این‌که مراسم شب وداع در این حسینیه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: مراسم تشییع هفت شهید گمنام ساعت ۹:۳۰ صبح سه شنبه اول اسفند در شهر‌های «بابل»، «ساری» و «محمودآباد» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سه شهید گمنام نیز ساعت ۹:۳۰ صبح پنج‌شنبه ۳ اسفند در «فریم شهر» تشییع خواهند شد.

سردار ملکی با بیان این‌که استان مازندران دارای ۲۹۵ شهید گمنام است، گفت: با احتساب این ۱۰ شهید، تعداد شهدای گمنام استان مازندران به ۳۰۵ شهید خواهد رسید.

وی از ساخت ۶۸ یادمان شهدای گمنام توسط مردم و خیرین و مسئولان استان خبر داد و گفت: ۳۰ یادمان نیز با پیشرفت ۱۵ تا ۸۰ درصد در حال ساخت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار