حمله موشکی ارتش و مقاومت یمن؛

پایگاه نظامیان سودانی در حومه جیزان منهدم شد

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه نظامیان سودانی و مزدوران آل سعود در حومه جیزان را با موشک «قاهر» هدف حمله قرار داد.
کد خبر: ۲۵۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ - 02September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که این یگان یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر» به پایگاه نظامیان سودانی و مزدوران آل سعود در حومه شهر جیزان در جنوب عربستان شلیک کرده است.

روز گذشته نیز نیروهای موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اقدام به حمله موشکی به مواضع ارتش سعودی در جیزان با موشک‌های زلزال و کاتیوشا کردند.
 
این دومین بار است که نیروهای موشکی یمن از موشک «قاهر» برای انهدام پایگاه‌های دشمن استفاده می‌کنند. نخستین حمله با این موشک در ماه مارس امسال علیه پایگاه هوایی «ملک خالد» ارتش سعودی در منطقه «خمیس مشیط» از توابع «عسیر» و در 100 کیلومتری مرز با یمن اتفاق افتاد.
 
پایگاه نظامیان سودانی در حومه جیزان منهدم شد 
موشک «ام 2»، موسوم به «قاهر»، دارای بردی معادل 400 کیلومتر و قابلیت حمل سر جنگی به وزن 350 کیلوگرم است. این موشک هنگام اصابت به هدف حداکثر بین 5 تا 10 متر ممکن است خطا داشته باشد. این موشک توسط مرکز تحقیقات و فناوری یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ارتقا پیدا کرده است.
 
طی جنگ یمن صدها نظامی وابسته به ارتش سودان کشته و زخمی شده‌اند. دولت سودان با مشارکت دادن نظامیان خود در کشتار مردم یمن، روابط دوستانه تاریخی میان دو ملت را تیره کرده است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها