مدیرکل امور زنان وزارت کشور تاکید کرد:

همکاری دفاتر امور بانوان استان‌ها و سازمان زنان دفاع مقدس/ فعالیت‌های دفاع مقدس شعارگونه نباشد

مدیرکل امور زنان وزارت کشور با بیان اینکه ورود به حوزه فعالیت فرهنگی به‌منظور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ماموریت‌های مهم دفاتر امور بانوان سراسر کشور است، گفت: برنامه‌ریزی‌ها نباید به سمتی برود که فقط شعارها درباره دفاع مقدس باقی بماند.
کد خبر: ۲۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷ - 10August 2014

همکاری دفاتر امور بانوان استان‌ها و سازمان زنان دفاع مقدس/ فعالیت‌های دفاع مقدس شعارگونه نباشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "فهیمه فرهمندپور" مدیرکل امور زنان وزارت کشور در اولین نشست تخصصی (توجیهی-آموزشی) رابطین استانی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: همکاری دفاتر امور بانوان استانها و رابطین سازمان نشر و آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس نقش مؤثری در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام اسلامی دارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در بیان ارزش فعالیت کسانی که انتقال پیام شهدا را بر عهده دارند جملهای به یادماندنی فرمودهاند، مبنی بر اینکه "زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست."

فرهمندپور گفت: باید نگاه به این مقوله تاریخی داشت تا جنس این کار معلوم شود. در دورهای از تاریخ بانویی وظیفه خروشیدن و جنگیدن و بعد از او مردی مأموریت ماندن را بر عهده گرفت.

وی افزود: در بخش دیگری از تاریخ، سیدالشهدا مأموریت رفتن و حضرت زینب(س) مأموریت ماندن را بر عهده گرفت. ابعاد این موضوع به لحاظ معرفتشناختی قابل بررسی است.

فرهمندپور بیان کرد: من وقتی به حادثه عاشورا فکر میکنم متوجه میشوم به بسیاری از ابعاد آن پرداخته نشده است و بررسی این مسائل کار پژوهشی جدی را میطلبد.

مشاور وزیر کشور گفت: خانوادههای شهدا در جامعه احساس عزت و شکوه نکردند و در کار ما خلل وارد شده است. فعالیتهای ما نیز باید از حالت ترویجی و تبلیغی بدون عمق خارج شود، زیرا هرچند ابزار پیام مهم است، اما از آن مهمتر عمق پیام است.

فرهمندپور اظهار کرد: ورود به حوزه فعالیت فرهنگی بهمنظور حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از مأموریتهای مهم دفاتر امور بانوان سراسر کشور است که برای آن باید برنامهریزی ویژهای صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید چشمانداز کلی و نگاه پیش روی خود را حفظ کنیم. برنامهریزیها نیز نباید به سمتی برود که فقط شعارها درباره دفاع مقدس باقی بماند.

فرهمندپور گفت: باید این موضوع را بهعنوان چشمانداز، ملاک و خط مشی ببینیم و حتی اگر عنوان آن وجود نداشته باشد چتر آن بر سر عملکردها گسترده باشد.

مدیرکل امور زنان در وزارت کشور با بیان اینکه شیوههای همکاری و ابزارهای هماهنگی باید تعریف شود، افزود: امکان تعامل و برنامهریزی و پیگیری چهره به چهره در استانها وجود دارد.

وی بیان کرد: زمینه فعالیت و همکاری وجود دارد و حضور شما تلنگری است که درگیر کارهای اجرایی روزمره نشویم. برنامههایی برای هماهنگی در استانها اجرا خواهد شد که لازمه آن امضای تفاهمنامههایی برای همکاری بیشتر است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار