قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران

فرهنگ ایثار و شهادت پشتوانه امنیت ملی است

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ ایثار و شهادت را پشتوانه امنیت ملی دانست و بر لزوم پاسداری از آن تأکید کرد.
کد خبر: ۲۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲ - 06August 2014

فرهنگ ایثار و شهادت پشتوانه امنیت ملی است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، همایش نشست خبری اولین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران حماسه ایثار و شهادت با حضور "سردار انصاری" قائممقام و "اسفندیاری" مسئول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در این نشست انصاری با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت پشتوانه امنیت ملی است، گفت: اگر امروز امنیت ملی کشور تامین است به خاطر حفظ از فرهنگ ایثار و شهادت است که باید از آن بهعنوان سرمایهای بزرگ پاسداری کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر عناصر سهگانه قدرتساز افزود: اقتصاد، فرهنگ و دانش از عناصر قدرتساز هستند که منظور از فرهنگ فرهنگ اسلامی، دینی و فرهنگ ایثار و شهادت است که میتواند اقتدارآفرین باشد.

 قائممقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، خبرنگاران ایثار و شهادت را انتقال دهنده این فرهنگ به نسل آینده دانست و بیان کرد: فرهنگ مبارزه ما علیه باطل، فرهنگی مبتنی بر عاشورا و فرهنگی ضد ظلم و افشاگرانه ظالمان است.

سردار انصاری با اشاره به اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از سوی خبرنگاران گفت: اگر نخواهیم حماسه خلق شده در دفاع مقدس به افسانه تبدیل شود خبرنگاران باید پیام حماسه و مقاومت را به آیندگان منتقل کنند.

وی بیان داشت: کمکی که اصحاب رسانه برای انتقال اهداف سازمانی میتوانند داشته باشند را هیچ مجموعه دیگری نمیتواند داشته باشد، بهخصوص این که رسانههای ایثار و شهادت آیندهساز نیز هستند و با انتقال این فرهنگ آینده را میسازند.

درادامه این نشست، "اسفندیاری" مسئول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، از تاسیس شبکه اینترنتی  آنلاین و آفلاین در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از آنجا که از آرشیو مناسب و بهترین تصاویر و اسناد در بنیاد شهید برخورداریم سعی در تاسیس شبکهای بهصورت آنلاین و آفلاین داریم تا این آرشیو در اختیار جامعه قرار گیرد.

وی همچنین با اعلام برگزاری اولین دوره همایش تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت در روزهای 18 و 19 مرداد ماه، از برگزاری این همایش در سطح بینالمللی در سال اینده خبر داد.

انتهای پیام/ طیبه کرانی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار