مجتبی شاکری:

انتظار داریم نسل جوان حضور پر رنگ‌تری به فراگیری قرآن نشان دهد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بازنشستگان شهرداری تجربیات خود را در قالب سبک زندگی ایمانی و اخلاقی به نگارش در بیاورند.
کد خبر: ۲۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ - 22July 2014

انتظار داریم نسل جوان حضور پر رنگ‌تری به فراگیری قرآن نشان دهد

به گزارش دفاع پرس، آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی بازنشستگان شهرداری تهران و خانوادههایشان، موظفین، پرسنل سازمان بازنشستگی و شرکتهای تابعه با تقدیر از چهرههای قرآنی در سالن همایشهای خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این همایش «مجتبی شاکری» عضو شورای اسلامی شهر تهران، با ابراز خرسندی برای حضور در این برنامه گفت: حضور در جمع پیشکسوتان قرآنی در ماه رمضان، باعث افزایش برکات در این ماه خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت نسل قرآنی که از آن به عنوان «قهرمانان قرآنی» یاد میکنند، افزود: تلاش سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در راستای سخنان مقام معظم رهبری، حایز اهمیت است و چنین تلاشهایی باید توسط رسانههای مختلف انعکاس داده شود.

شاکری در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی کسانی را میبینیم که با سن بالا، اینگونه علاقمند به فراگیری قرآن و فعال در این حوزه هستند، انتظار داریم نسل جوان، حضور پر رنگ تر در این زمینه داشته باشند و برای رسیدن به این هدف باید از سرمایههای موجود، نهایت بهره را ببریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران از بازنشستگان شهرداری خواست تجربیات خود را در قالب سبک زندگی ایمانی و اخلاقی به نگارش در آورند تا ضمن جمع آوری مجموعهای ارزشمند از تجربیات گرانبهای این نسل، زمینهای برای ساخت فیلمهای کوتاه در این حوزه ایجاد و به نسلهای جوان منتقل شود که مطمئنا برای آنان راهگشا خواهد بود.

شاکری ضمن تاکید بر آشنایی با مسائل و مشکلات بازنشستگان، خاطر نشان کرد: باید برای حل مسائل و مشکلات بازنشستگان تلاش کنیم و آنها را به حداقل برسانیم، چرا که امروز بازنشستگان، فردای ماست؛ هرچند با حضور در جلسات سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، از نزدیک شاهد تلاش مدیران این سازمان برای حل مشکلات بازنشستگان بودهام.

وی در پایان به نمایندگی از اعضای شورای شهر تهران که در این مراسم حضور یافتهاند، از برگزاری مراسم قرآنی توسط سازمان بازنشستگی تشکر کرد و از تلاش مجموعه شورای شهر تهران برای تصویب مصوباتی در زمینه بهبود مسائل بازنشستگان خبر داد.

در این همایش، همچنین مهندس منتظرالمهدی، مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به ارایه گزارشی از این مسابقات پرداخت و گفت: این مسابقات که اولین دوره مسابقات قرآنی در میان تمام سازمانهای بازنشستگی کشور بوده، در ۵ رشته اذان، تحقیق، ترتیل و روخوانی، حفظ یک جزء، حفظ دو جزء و بیشتر برگزار و با استقبال چشمگیر بازنشستگان شهرداری و خانودههای ایشان همراه شده است.

وی در ادامه گفت: استقبال زاید الوصف از مسابقات در اولین دوره، عزم ما را برای برگزاری مسابقات آتی مستحکم تر کرده است و بدون شک، در سالهای آتی، این مسابقات با استقبال بیشتر بازنشستگان و در رشتههای بیشتری از قرآن و معارف اسلامی برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، در این دوره، برای اولین بار، نگاه ویژه نسبت به خانوادهها صورت گرفته است، تا جایی که سه بخش از گروههای مسابقات، به فرزندان پسر، فرزندان دختر و همسران بازنشستگان به صورت مجزا اختصاص داده شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار