حسن‌پور در حاشیه یادواره شهدای نانوا مطرح کرد

طرح تسهیل روزه داری نانوایان کلید خورد/ تشکیل کارگروه ویژه در وزارت صنعت

جانشین سازمان بسیج اصناف گفت: یک نانوا در طول ماه مبارک رمضان باید در سه نوبت به پخت نان بپردازد، بسیاری از نانواها به دلیل شدت حرارت تنور و ساعت کاری بالا قادر به گرفتن روزه نیستند، از سویی اتحادیه صنف نانوایان بارها با کاهش ساعت فعالیت نانوایان مخالفت کرده است.
کد خبر: ۲۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷ - 15July 2014

طرح تسهیل روزه داری نانوایان کلید خورد/ تشکیل کارگروه ویژه در وزارت صنعت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، غلامرضا حسنپور جانشین سازمان بسیج اصناف در حاشیه یادواره شهدای صنف نانوا با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) مبنی بر تسهیل روزه داری برای مردم گفت: یکی از وظایف ما در ماه مبارک رمضان تسهیل روزه داری برای اصناف و مشاغل سخت می باشد.

جانشین سازمان بسیج اصناف ادامه داد: ما به این فکر افتادیم تا یادواره کشوری 300 شهید نانوا که در هفته جاری برگزار شد، با یک خروجی و نتیجه مثبتی همراه باشد، بر همین اساس به فکر تغییر و کاهش ساعت فعالیت نانوایان در ماه مبارک رمضان افتادیم.

وی خاطرنشان کرد: یک نانوا در طول ماه مبارک رمضان باید در سه نوبت به پخت نان بپردازد، بسیاری از نانواها به دلیل شدت حرارت تنور و ساعت کاری بالا قادر به گرفتن روزه نیستند، از سویی اتحادیه صنف نانوایان بارها با کاهش ساعت فعالیت نانوایان مخالفت کرده است.

حسن پور با تأکید بر لزوم کاهش ساعت فعالیت نانواییها در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در مکاتباتی که با مسئولین وزارت صنعت داشتیم مقرر شد تا با تشکیل کارگروه ویژه ای به صورت جدی به این مشکل صنف نانواها رسیدگی شود.

وی در پایان خواستار حمایت رسانه ها از اینگونه طرح ها شد و گفت: باید از طرح هایی که موجب احیا احکام دین اسلام می شوند حمایت و پشتیبانی کرد، این طرح نیز که به درخواست نانوایان بیان شده و طرحی که از سوی سازمان بسیج اصناف نیز آن را به وزارتخانه مربوطه ارایه نموده است نه تنها موجب نارضایتی مردم نمی شود بلکه افزایش کیفیت فعالیت نانوایان و در نتیجه رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما
پربیننده ها