کفایتی:

باید به اقتصاد مقاومتی همچون یک عمل صالح نگاه کنیم

رئیس بسیج مهندسین صنعتی گفت: باید به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک عمل صالح نگاه کنیم، عملی که می‌تواند رشد و عظمت پیدا کند و ما باید ایمان بیاوریم که در این جنگ نابرابر و در مقابله با تحریم‌ها می‌توانیم در عرصه اقتصاد مقاومتی انقلابی بپا کرده و پیروز شویم.
کد خبر: ۲۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ - 09July 2014

باید به اقتصاد مقاومتی همچون یک عمل صالح نگاه کنیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر کفایتی رئیس بسیج مهندسین صنعتی در دیدار با مسئولین بسیج وزارت نیرو ضمن بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و برق پرداخت.

کفایتی با اشاره به نام امسال مبنی بر سال "فرهنگ و اقتصاد" اظهار داشت: ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگی است و بسیج به عنوان یک نهاد فرهنگی رسالت مهمی در این زمینه برعهده دارد.

وی با اشاره به فرمایشات سال قبل مقام معظم رهبری و اظهار نگرانی ایشان پیرامون حوزه فرهنگ، افزود: دشمن در عرصه نظامی با شکست نظامی مواجه شده است. آمریکا 12 تریلیون دلار برای اشغال عراق و افغانستان هزینه کرده و در حال حاضر با رکود اقتصادی مواجه شده است؛ لذا با تمام توان در حال تهاجم فرهنگی به ایران و سایر کشورهاست.

رئیس بسیج مهندسین صنعتی ادامه داد: آمریکا قصد داشت زیان مالی ناشی از حمله به عراق را با فروش نفت این کشور جبران کند و برای حمله به ایران آماده شود که با بیداری مرجعیت شیعه همچون آیت الله سیستانی این اتفاق نیفتاد و آمریکاییها مجبور به ترک عراق شدند.

کفایتی برنامه آمریکا پیرامون تهاجم فرهنگی را بسیار جدی و آسیب زا دانست و افزود: عرصه فرهنگ، عرصه پیچیده ای است که نیاز دارد کلیه بسیجیان در هر رده و سمت، برای مقابله با تهاجم فرهنگی حرکت کنند.

رئیس بسیج مهندسین صنعتی همچنین انقلاب اسلامی را مصداق عمل صالح دانست و خاطرنشان کرد: باید به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک عمل صالح نگاه کنیم، عملی که میتواند رشد و عظمت پیدا کند و ما باید ایمان بیاوریم که در این جنگ نابرابر و در مقابله با تحریمها میتوانیم در عرصه اقتصاد مقاومتی انقلابی بپا کرده و پیروز شویم.

وی با اشاره به سیاستهای کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری گفت: بخش زیادی از سیاستهای ابلاغی  بویژه در حوزه اصلاح الگوی مصرف مربوط به وزارت نیرو است که بسیج در این زمینه باید نقش فعالی را ایفا کند.

کفایتی با بیان اهمیت آب به عنوان یک سلاح گفت: برای مثال، آمریکا دستگاه آب شیرینکن را به اسرائیل به عنوان یک اسلحه فروخت  که نشاندهنده اهمیت استراتژیک این دستگاه برای آنهاست.

وی با اشاره به اینکه ایران در مدیریت منابع آب از میان 133 کشور، رتبه 132 را داراست، اظهار داشت: دنیا برای مصرف خانگی آب برنامهریزی کرده است و اروپاییها از ریزشهای جوی در بخش ساختمانی نیز استفاده بهینه میکنند در حالیکه  در ایران با وجود بالا بودن هزینه تصفیه آب هنوز جداسازی آب شرب از سایر مصارف صورت نگرفته است.

در ادامه جلسه، محمد تقی مشایخی، سرپرست کانون بسیج مهندسان و متخصصان وزارت نیرو با اشاره به عدم اجرای اصل 44 و قانون خصوصیسازی در حوزه آب و برق گفت: چرا دولت باید تامین کننده آب و برق مورد نیاز مردم باشد؟

وی افزود: این طرح که همیشه باید مردم را در مقابل دولت قرار داد یک طرح صهیونیستی است  و در ایران این دولت ستیزی وجود دارد و تا زمانی که دولت تامین کننده آب و برق و سایر مایحتاج مردم باشد وجود خواهد داشت که مسئولان باید برای آن چاره جویی کنند.

مشایخی گفت: اگر در حوزه نیرو خصوصیسازی انجام شود منابع مذکور قیمت واقعی خود را پیدا میکنند و بدین ترتیب برای مثال مردم در منطقه گرم وخشکی چون ایران از کولر گازی به علت هزینه بالای آن استفاده نخواهند کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در خصوص اجرای اصل 44 فرمودند با اجرای این اصل امید در نسل آینده زنده میشود که این سخن بسیار بزرگی است.

سرپرست کانون بسیج مهندسان و متخصصان وزارت نیرو با اشاره به خصوصیسازی مخابرات گفت: مردم قبض تلفنهای ثابت و همراه خود را هر چقدر هم که هزینهاش زیاد باشد بدون اعتراض پرداخت میکنند چرا که مخابرات خصوصیسازی شده است و مردم در مقابل مردم قرار گرفتهاند نه مردم در مقابل دولت،  اما در حوزه نیرو اگر قیمت برق یا آب مقداری افزایش یابد صدای اعتراض مردم به دولت بلند میشود! 

وی با اشاره به اینکه آب و برق دو کالای اقتصادی است نه کالای حیاتی، گفت: برخی در این کشور منافعشان در این است که از تبدیل این دو کالا به کالای اقتصادی جلوگیری کنند و آنها را در حد دو کالای حیاتی نگه دارند. 

مشایخی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم خدمات آب و برق ارتقا داده بشود باید آنها را کالای اقتصادی تبدیل کرد، چرا که حیات آب و برق و راه نجات از این اقتصاد فشل در حوزه وزارت نیرو اقتصادی کردن این دو کالاست. 

وی با اشاره به اینکه دربخش آب و برق با فرهنگسازی به راحتی میتوان مصرف مردم را مدیریت کرد، افزود: وزارت نیرو باید از مادری کردن وارد فاز دایگی شود چرا که مادر با دلسوزی بیش از حد مانع پیشرفت فرزندش میشود اما دایه گاهی سختگیری میکند اما در نهایت باعث پیشرفت فرزندش میشود. 

لازم به ذکر است؛ در این جلسه تعدادی از کارکنان و مسئولان بسیج مهندسین و بسیج وزارت نیرو از جمله سردار ابراهیم راحمی، مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران و فرمانده بسیج وزارت نیرو حضور داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار