محمد‌ودود حیدری:

تحول علمی در روابط عمومی بسیج، الگویی برای روابط عمومی های کشور است

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: فلسفه ایجاد فضای مجازی توسط کشورهای غربی، سازماندهی افراد برای جمع کردن دریک فضای حقیقی است اما ما در بعضی موارد، ماهیت اصلی فضای مجازی را نقض کرده و فضاهای حقیقی خود را به فضای مجازی می بریم.
کد خبر: ۲۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸ - 06July 2014

تحول علمی در روابط عمومی بسیج، الگویی برای روابط عمومی های کشور است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، یازدهمین جلسه روابط عمومی اقشار ومعاونت های تخصصی سازمان بسیج مستضعفین با حضور اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی این سازمان، محمد ودود حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی و مدیران روابط عمومی بسیج در لانه سابق جاسوسی آمریکا همراه با افطار برگزار شد.

در بخش نخست این هم اندیشی، حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی به بررسی چالش های روابط عمومی در ایران پرداخت و اظهار داشت: امروز دنیای رسانه است و روابط عمومی ها باید فرهنگ استفاده از رسانه ها را یاد گرفته و در کشور ترویج کنند.

وی ضمن اشاره به فعالیتهای رسانه ای غرب گفت: امروز غرب با بهره گیری از ابزار رسانه قبل از وقوع هر برنامه ابتدا آن را به صورت مجازی در رسانه ها رقم می زند و بعد از آمادگی فضای فکری جامعه ی هدف، به صورت حقیقی آن واقعه را عملی می سازد.

حیدری با انتقاد از علمی نبودن روابط عمومی در کشور عنوان کرد: ساختار روابط عمومی در کشور مربوط به 40سال پیش بوده و برنامه های ما در کشور پیوست رسانه ای قبل، حین و بعد از برنامه ندارد لذا باید بتوانیم روند علمی روابط عمومی حرفه ای را در کشور آغاز کنیم.

این فعال رسانه ای ضمن انتقاد از سوء استفاده غرب از رسانه گفت: غرب با استفاده از فحشا و خبرهای غیر واقع، از رسانه ها استفاده غیر اخلاقی می کند و دروغ ها را واقعیت جلوه می دهد.

وی در همین خصوص ادامه داد: ما نه تنها مثل رسانه های غربی اتفاقات را ابتدا با رسانه رقم نمی زنیم بلکه حتی برعکس آن را هم انجام می دهیم یعنی کاری که اتفاق افتاده را هم نمی توانیم به خوبی منعکس کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی کشور در راستای ارتقای سطح روابط عمومی در کشور و بویژه بسیج اظهار داشت: مدیران روابط عمومی هر قشر ودستگاه باید ابتدا خود به یک اشراف علمی برسند و مسئول عالی آن قشر و دستگاه را به استفاده از ابراز رسانه تشویق کرده و قدرت رسانه را به آنها گوشزد کنند.

وی به آسیب شناسی حضور در فضای مجازی پرداخته و تصریح کرد: فلسفه ایجاد فضای مجازی توسط کشورهای غربی، سازماندهی افراد برای جمع کردن دریک فضای حقیقی است اما ما در بعضی موارد، ماهیت اصلی فضای مجازی را نقض کرده و فضاهای حقیقی خود را به فضای مجازی می بریم.

حیدری در پایان ضمن تقدیر از تحولات علمی و عمیق روابط عمومی بسیج طی یک سال گذشته افزود: روابط عمومی در بسیج در سالهای گذشته فعالیت های زیادی داشته امّا شکل درونی داشته و در فضای جامعه بازتابی نیافته است که با حضور برادر احمدی در یک سال اخیر، روابط عمومی از کنج انزوا به بطن جامعه آورده شده و این قابل تقدیر است که امیدواریم این گونه تحولات علمی در مجموعه روابط عمومی کشور نیز تحقق یابد.

نظر شما
پربیننده ها