عزیزی در نشست خبری عنوان کرد

نقش آفرینی بسیج سازندگی با ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اقتصاد مقاومتی

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را جهت فعالیت‌های بسیج سازندگی اختصاص داده‌ایم.
کد خبر: ۲۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ - 02July 2014

نقش آفرینی بسیج سازندگی با ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، «ابراهیم عزیزی» مسئول سازمان بسیج سازندگی، در نشست خبری که صبح امروز در مجتمع شهید آوینی سازمان صدا و سیما برگزار شد، به تبیین فعالیتهای گروههای جهادی در تابستان سال 93 و برنامههای بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی پرداخت.

عزیزی اظهار کرد: تابستان فرصت خوبی برای ایران اسلامی است که از وجود نیروهای معتقد، جوان و با انگیزه با عنوان گروههای جهادی که ظرفیت و فرصت خوبی برای نظام اسلامی است، بهره ببرد.

وی افزود: گروههای جهادی با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وارد عرصه تلاش شدهاند که ظرفیت بینظیری برای رشد، سازندگی و محرومیتزدایی در نقاط کم برخوردار و محروم محسوب میشوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه سه هزار گروه جهادی جهت حضور در مناطق مورد نیاز در سال 93 سازماندهی شدهاند، افزود: این گروهها از ظرفیتهای علمی، آموزشی و توانمندیهای برجستهای برخوردارند که روستاهای محروم و کم برخوردار به آن نیازمند هستند.

عزیزی با اشاره به اینکه گروههای جهادی امسال علاوه بر فعالیتهای فرهنگی و سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز فعالیت میکنند، تصریح کرد: گروههای جهادی تجلیبخش مدیریت و روحیه جهادی هستند که میتوانند در عرصه اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشند؛ زیرا عزم ملی و روحیه جهادی، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است. لذا امسال علاوه بر فعالیتهای فرهنگی محرومیتزدایی و سوادآموزی، موضوع اقتصاد مقاومتی از حساسیت ویژهای برخوردار است.

وی با اشاره به نحوه فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: گروههای جهادی به دو شکل آموزش به مردم و فرهنگسازی برای اقتصاد مقاومتی و نیز تلاش در جهت توانمندسازی روستاها و مناطق محروم  وارد میدان میشوند و امیدورایم با این رویکرد بتوانیم محرومیت را در نقاط دوردست و کمبرخوردار به حداقل برسانیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی افزود: امسال رویکرد گروههای جهادی به سمت اقتصاد مقاومتی است تا در هر دو عرصه محرومیتزدایی و اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق آرمانها و اهداف نظام اسلامی بتوانند راهگشا باشند.

عزیزی با اشاره به قابلیتهای جهادی گفت: وجه تمایز گروههای جهادی با سایر نهادها در این است که برخی نهادها آینده را پیشبینی میکنند، اما گروههای جهادی، آینده را میسازند که این موضوع ناشی از نگاه جهادی با سازوکار مبتنی بر ارزشهای دینی است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج تجلیبخش عزم ملی، مدیریت و روحیه جهادی است. وجه تمایز بسیج نسبت به سایر نهادها این است که بسیج خالق شرایط است، نه مخلوق شرایط؛ بنابراین بسیج در اقتصاد مقاومتی نیز میتواند خالق شرایط باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه رویکرد بسیج سازندگی در سال جدید تحقق فرامین مقام معظم رهبری است، افزود: بسیج از سالهای 89 و 90 که مقام معظم رهبری موضوع جهاد اقتصادی و اقتصاد متکی بر مردم را مطرح کردند، وارد میدان شد؛ بنابراین فرامین مقام معظم رهبری، اراده و تجربه بسیج سه فرصت خوب برای حرکت رو به جلو و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی است.

عزیزی گفت: امسال 1500 میلیارد تومان تسهیلات را جهت فعالیتهای بسیج سازندگی اختصاص دادهایم. همچنین استفاده از تجهیزات و ماشینآلات سپاه و بسیج، پیگیری مجوزها و آموزش نیز از دیگر اقدامات بوده است و باورمان بر این است، برای تحقق حرکتهای بزرگ در کشور و نیز اقتصاد مقاومتی فقط فرهنگ بسیج کارآمد است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار