حضور جوانان تونسی در کنار ارتش سوریه؛

حزب اخوانی «النهضه» با دفاع تونسی‌ها از دولت قانونی سوریه مخالفت می‌کند

تعداد قابل توجهی از جوانان تونسی برای مبارزه با تروریسم، به ارتش سوریه پیوسته‌اند؛ این درحالی است که مقامات حزب اخوانی «النهضه» این موضوع را محکوم کرده و خواهان تحقیق قضائی در این مورد هستند.
کد خبر: ۲۲۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ - 25February 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه العهد لبنان، موضوع حضور جوانان تونسی در کنار ارتش سوریه در سنگر مبارزه با تروریسم تبدیل به موضوعی جدال برانگیز در میان برخی گروه‌های به اصطلاح اسلامگرا در این کشور عربی واقعا در شمال آفریقا شده است.

پس از انتشار اخبار حضور جوانان تونسی در سوریه برای کمک به ارتش این کشور و محور مقاومت اسلامی در نبرد با تروریسم تکفیری، «نورالدین بحیری» نماینده حزب اخوانی «النهضه» و وزیر اسبق دادگستری تونس، ضمن بیان آنچه «یکی بودن این افراد با تروریست‌هایی که سوریه را ویران کردند» نامید، خواهان گشوده شدن پرونده در دادگاه تونس پیرامون آنچه «سفر جوانان تونسی به سوریه جهت پیوستن به گروهک‌های حامی بشار اسد» عنوان کرد، شد.

همچنین «باسل خراط» مسئول سیاسی جنبش «پاسداران مهینی عربی سوریه» با تاکید بر اینکه اشخاص بسیاری از تونسی‌ها در صفوف مبارزه با گروهک‌های تروریستی حضور دارند، از نامگذاری یکی از گردان‌های نظامی این جنبش به نام «شهید محمد براهمی» یکی از شهیدان تونسی مبارزه با تروریسم در سوریه خبر داد.

علاوه بر این موضع‌گیری از سوی شخصیت‌های عربی پیرامون اظهارات اخیر نماینده النهضه در مورد دفاع از دولت و ملت سوریه در برابر تروریسم، «مروان سرای» پژوهشگر مرکز مطالعات و تحقیقات مغرب در گفت‌وگو با العهد گفت: اقدام اخیر نماینده النهضه در پارلمان تونس چیزی نیست جز تلاش افراد وابسته به این حزب اخوانی جهت سرپوش گذاشتن بر حمایت خود از تونسی‌های حاضر در گروهک‌های تروریستی-تکفیری در سوریه که با حمایت و دعوت اشخاص وابسته به این جنبش اخوانی، به سوریه سفر کردند.

وی افزود: هیچکس سخنرانی‌های اشخاص نزدیک به حزب النهضه در مساجد تونس، بویژه ابویعرب المرزوقی، را از یاد نبرده است که می‌گفتند: این افتخار است که جوانان تونسی عازم جهاد می‌شوند و شرم بر کسی که جنگ با نظام سوریه را جرم بداند!

سرای همچنین گفت: آیا کسی می‌تواند فراموش کند که این مقامات حزب اخوانی النهضه بودند که طی دو سال حکومت خود در تونس، این کشور را به پایگاه فعالیت تروریست‌ها بدل کردند؛ تا جاییکه کنفرانس توطئه علیه ملت سوریه، که به دروغ «کنفرانس دوستان سوریه» نامیده شده بود، در زمان حکومت آنان در تونس برگزار شد!

وی در پایان با اشاره به جایگاه والای جوانان تونسی حاضر در میان نیروهای ارتش سوریه در نظر ملت تونس، اشاره کرد: حتی اگر دادگاهی هم برای این موضوع برگزار شود، نتیجه‌ای جز شکست برای حزب اخوانی النهضه نخواهد داشت.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار