لاریجانی در پیامی به همایش "داغ لاله‌ها":

زخم‌های مصدومیت مردم سردشت نماد پایبندی آنها به آرمان‌های نظام است

رئیس مجلس در پیامی به مناسبت گرامیداشت بیست‌وهفتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت تاکید کرد: جراحت و زخم‌های ناشی از مصدومیت در این جنایت نماد مقاومت و پایبندی مردم سردشت و وفاداری آنان به نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۲۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ - 28June 2014

زخم‌های مصدومیت مردم سردشت نماد پایبندی آنها به آرمان‌های نظام است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی پیامی به همایش «داغ لالهها» که به مناسبت گرامیداشت بیستوهفتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت برگزار میشود، صادر کرده است.

متن کامل پیام لاریجانی به شرح زیر است:

بسماللهالرحمنالرحیم

تاریخ شکوهمند و پرافتخار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران سرشار از لحظات و جلوههای ارزشمند و به یادماندنی است که گاهی با تلخ کامی و گاهی نیز با شور و نشاط همراه بوده که همه و همه سراسر با حضور و حمایت ملت شریف ایران از هر نژاد و فرهنگ و زبان و آئین ظهور و تجلی یافته است.

حضور مردم قهرمان و هوشیار ایران در تمامی صحنهها یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و عبور از بحرانها و تهدیدات دشمن متخاصم بوده است که آحاد جامعه از زن و مرد، پیر و جوان و حتی کودکان و جوانان با مقاومت و اتحاد خویش، نقشههای دشمنان کوردل را نقش بر آب ساختهاند.

مردم مظلوم و ایثارگر شهرستان سردشت با  صبوری و شکیبایی در روز هفتم تیرماه سال 1366 در برابر بمباران شیمیایی توسط هواپیماهای متجاوز رژیم بعثی عراق که باعث شهادت و مصدومیت جمع کثیری از اهالی این شهر مقاومت گردید نام و یاد خویش را در تاریخ پرافتخار کشور جاودانه ساختند.

دشمن جاهل با تصور ایجاد خلل در اراده و توان راسخ مردم سلحشور سردشت دست به اقدامی ناجوانمردانه زد و جنایت غیرانسانی را مرتکب گردید، اما مقاومت مردم این شهر سرافراز علیرغم داشتن زخمهای غیرقابل التیام بر جان و جسم، هیچگاه آسیب ندید و حاصل کار برای دشمنان کوردل چیزی بجز شکست و زبونی به همراه نداشت.

جراحت و زخمهای ناشی از مصدومیت در این جنایت نماد مقاومت، شجاعت و پایبندی مردم بیدار دل سردشت و وفاداری آنان به نظام جمهوری اسلامی و آرمانهای حضرت امام و مقام معظم رهبری میباشد که درود و سلام خداوند و ملت بزرگوار ایران به مردمان این شهر و دیار باد.

ملت قهرمان ایران هیچگاه یاد و خاطره پایمردی و مظلومیت 116 شهید و ایثار بیش از 5 هزار مصدم این فاجعه غیرانسانی و تلخ را فراموش نخواهند کرد و ضرورت دارد همه مسئولان و دستاندرکاران با همت خویش و نگاه ویژه به رفع مشکلات و گرفتاریهای مردم این شهر اقدام کنند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تلاش دستاندرکاران برگزاری این همایش پر عظمت تجلیل کرده و امیدوارم شاهد شکوفایی، نشاط و سرزندگی در سردشت و رونق و شادابی مردم نجیب و متدین آن باشیم.

پیروز و سربلند باشید

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار