مهدی چمران مطرح کرد

شرکت شهید چمران در مبارزه مذهبی مقابل کاخ سفید و سازمان ملل

شهید چمران انجمن دانشجویان را از چنگ ساواک بیرون آورد، انجمن دانشجویان مسلمان کشور را پایه ریزی کرد. در مقابل کاخ سفید و سازمان ملل در مبارزه مذهبی شرکت کرد و وقتی می‌خواست جنگ مسلحانه انجام دهد با مدیریت جهادی انجام داد.
کد خبر: ۲۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸ - 27June 2014

شرکت شهید چمران در مبارزه مذهبی مقابل کاخ سفید و سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «مهدی چمران» رئیس شورای عالی استانها در خطبههای پیش از نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بهشتی، اظهار داشت: یاد و نام شهدای هفتم تیر و 72 تن از یارانشان را گرامی میداریم.

وی افزود: باید مباحث روز از جمله مدیریت را مدنظر قرار دهیم و به این نکته توجه کنیم که شهدا در جبههها چگونه مدیریت جهادی داشتند.

رئیس شورای عالی استانها گفت: مدیریت جهادی یکی از مباحثی است که امام خامنهای آن را مطرح کردند که این مدیریت در مراحل سخت به داد ملت ما رسیده است و نجات دهنده مدیریت و شرایط روز ما از جمله در دوران دفاع مقدس بود به گونهای که در دوران دفاع مقدس با استفاده از مدیریت جهادی در مقابل دشمن ایستادیم و یک وجب از خاکمان در دست دشمن نماند.

وی افزود: ما در صحنههای مختلف انقلاب شاهد پایههای اساسی مدیریت جهادی، تقوا، خلوص و فداکاری بودیم و توانستیم با شهادت به پیروزی برسیم که شهید چمران نمونه ارزنده مدیریت جهادی بود.

چمران با اشاره به اینکه شهید چمران در هرکجای دنیا سازمانی تشکیل داد، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب در دانشگاه تهران انجمن دانشجویان را پایه ریزی کرد و بعد از 28 مرداد در فعالیتهای سیاسی اقدام کرد. او شاگرد ممتاز دانشگاه تهران بود و توانست با استفاده از بورسیه دولتی به آمریکا برود و به غیر از تحصیلات و تحقیقات جزء متخصصان مسئله هستهای نیز بود.

وی تصریح کرد: شهید چمران فعالیتهای مذهبی را دنبال میکرد؛ انجمن دانشجویان را از چنگ ساواک بیرون آورد؛ انجمن دانشجویان مسلمان کشور را پایه ریزی کرد. در مقابل کاخ سفید و سازمان ملل در مبارزه مذهبی شرکت کرد؛ وقتی میخواست جنگ مسلحانه انجام دهد با مدیریت جهادی انجام داد. مدیریت جهادی را با مکتب، ایمان و اعتقاد انجام داد. همچنین علم و تفحص و دانایی و بصیرت بود؛ جایگاه علم در این جا جای خود را باز کرد و با خلوص عقیده و ایثارو فی سبیل الله در راه خدا بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار