حجت‌الاسلام پارسانیا:

بسیج اساتید منادی ارزشها در دانشگاه است/ اساتید مهمترین سنگربانان فرهنگی و علمی هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بسیج اساتید مهمترین سنگربانان فرهنگی و علمی و نظریه پردازهای کشور هستند. هرجا عمل و نظر با هم تلفیق شد، در آن زمینه انقلاب اسلامی موفق بوده است.
کد خبر: ۲۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵ - 23June 2014

بسیج اساتید منادی ارزشها در دانشگاه است/ اساتید مهمترین سنگربانان فرهنگی و علمی هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام حمید پارسانیا در همایش روز قشر بسیج اساتید که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد بسیج اساتید را به عنوان مهمترین سنگربانان فرهنگی و علمی و نظریه پردازهای کشور خواند و اظهار کرد: هرجا عمل و نظر با هم تلفیق شد، در آن زمینه انقلاب اسلامی موفق بوده است.

وی با اشاره به گذشت سه دهه از عمر انقلاب اسلامی گفت: نقطه عطف انقلاب اسلامی فروپاشی قدرت های سیاسی بود که در 22 بهمن سال 57 رقم خورد.

حجت الاسلام پارسانیا تصریح کرد: انقلاب ما، انقلاب اجتماعی بود که در افق سیاست به پیروزی رسید و در تمامی لحظات میدان داری کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مسیر پیروزی با مواجهات مختلفی روبرو بود گفت: بخشی از مواجهات پیشروی مسیر انقلاب مواجهات نظامی و سیاسی بود.

حجت الاسلام پارسانیا با بیان اینکه مواجهات سیاسی پس از جنگ افول کرد اما همچنان در عرصه جهانی ادامه دارد افزود: جایگاهی که امروز انقلاب اسلامی ایران با آن مواجهه است نه جایگاه نظامی و نه سیاسی است بلکه جایگاه علمی و فرهنگی است

وی با اشاره به نقش اساتید دانشگاه در سنگرهای علمی و فرهنگی افزود: قیمت و ارزش هر انسان علم و معرفت اوست و هویت و ارزش هر جامعه نیز به معرفت و علم انسانهای آن جامعه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسیر زندگی انسانها نیز از مسیر معرفت و آگاهی شکل می گیرد یادآور شد: حوزه حیات انسانی حوزه عملکرد معرفت هاست.

حجت الاسلام پارسانیا ادامه داد: هر جامعه و مکتبی با توجه به تعریفی که از علم و معرفت دارد هویت فرهنگی، ارزشی و انسانی می یابد و اسلام نیز در حوزه های معرفتی و علمی با مفاهیم خاص خود توانسته هویت ها را تغییر دهد.

وی اضافه کرد: طبق تعاریفی که از علم و فلسفه می شود، آن معرفتی که با روش عقلی بدست آید فلسفی و آن معرفتی که با روش تجربی بدست آید علمی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت علم آموزی در دین مبین اسلام گفت: عالم در جامعه اسلامی دینی از منزلت اجتماعی ویژه ای برخوردار است به گونه ای که به سوی محفل علم رفتن بر بال فرشتگان پا گذاشتن است.

حجت الاسلام پارسانیا با بیان اینکه عرصه جنگ امروز نسبت به گذشته سنگین تر و خطرناک تر است افزود: اسیر حوزه فرهنگ همانند اسیر حوزه نظامی نیست.

وی با اشاره به اینکه اسیر حوزه نظامی به عنوان آزاده هویت بخش و افتخار جامعه است گفت: امروز آزادگان ما هر کجا که هستند در جامعه اثر گذارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اسیر حوزه فرهنگ در خط مقدم دشمن به بیگاری گرفته می شود اظهار کرد: امروز سنگرهای جنگ نرم سخت تر و سنگین تر است.

وی تامل و تدبر را از ابزارهای مهم در پیروزی جنگ فرهنگی دانست و گفت: پیروزی در عرصه سیاسی با هویت بخشی به حوزه های معرفتی محقق می شود.

عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دشمن پس از شکست در جنگ سخت سنگرهای معرفتی را نشانه گرفته است گفت: سنگرهای معرفتی، سنگرهای هویتی ایران نیست بلکه سنگرهای هویتی جهان اسلام است که از محدود جغرافیایی و مرزهای جهان اسلام دفاع می کند.

حجت الاسلام پارسانیا با بیان اینکه کوچه، خیابان و ماهواره، سنگر مواجهه ما با غرب نیست  گفت: دانشگاه میدان مقابله فرهنگی است.

وی با تاکید بر هوشیاری اساتید در برابر توطئه های دشمنان در دانشگاهها خاطرنشان کرد: دشمن بدنبال آسیب رساندن به ذخایر تاریخ تشیع است و اساتید باید به عنوان حافظان این ذخایر در دانشگاهها مسیر را به دانشجویان نشان دهند و آنان را نسبت به توطئه های دشمنان بیدار کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار