حجت‌الاسلام شهیدی در یادواره شهید چمران:

شهدا رمز اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر امروز رئیس جمهور ما در نیویورک با اطمینان سخن می‌گوید و هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای با اقتدار به مذاکره می‌پردازد این اقتدار را شهدا و ایثارگران به ما داده‌اند.
کد خبر: ۲۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵ - 21June 2014

شهدا رمز اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  در یادواره شهید دکتر مصطفی چمران و مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی هزار شهید صنعت دفاعی با اشاره به اینکه برخی واژه ها و کلمات بین مردم صاحب احترام است، اظهار داشت: یکی از واژه هایی که نزد مردم ما قداست دارد کلمه شهید است.

وی افزود: آنهایی که با معارف اسلامی آشنا هستند به محض اینکه کلمه شهید به ذهنشان آمد آن را با هاله نور می بینند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: شهید در اسلام از احترام خاصی برخوردار بوده و خداوند احترام به او را در بالاترین مرتبه قرار داده است. کسی که شهید شد زنده است و نزد خدا روزی می خورد.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه ما و به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی واژه شهید قداست بسیار بالایی پیدا کرده است، افزود: شهیدان از احترام خاصی بین مردم برخوردارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما در جامعه مخترع، مکتشف، دکتر، پروفسور، مرجع و مجتهد داریم که نسبت به همه آنها مدیون هستیم؛ اما به مانند شهید مدیون کسی نیستیم.

حجت الاسلام شهیدی بر این اساس ادامه داد: مردم نیاز به مجتهد دارند و از خدمات مخترع و مکتشف و دیگران استفاده می کنند؛ اما آرامشی که باعث شده این افراد با خیال آسوده به کار خود ادامه دهند را شهیدان به آنها بخشیدهاند.

وی با اشاره به جمله ای از شهید مطهری مبنی بر اینکه شهدا شمع محفل بشریتند، اذعان کرد: شهید شمع فروزنده تاریخ است؛ او می سوزد اما به اطرافیانش نور می دهد و آنها از این نور در خدمت بشریت استفاده میکنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه قران شهید را فائز خطاب می کند، اظهار کرد: در فقه اسلامی ما می گویند شهید نیازی به غسل ندارد و او را با لباس خودش دفن کنید.

شهیدی در ادامه خطاب به کارکنان وزارت دفاع گفت: شما عزیزان سه وزیر شهید را تقدیم انقلاب کرده اید که همه اینها و هزار شهید وزارت دفاع ویژگی خاصی داشتند.

وی در بیان ویژگی های شهید چمران بیان کرد: این شهید یک زاهد، عابد و انسانی خود ساخته بود. او پیش از انقلاب در آمریکا انجمن اسلامی تاسیس کرد و فعالیت بسیار جالبی در آنجا داشت.

حجت الاسلام شهیدی ادامه داد: شهید چمران از آمریکا به مصر رفت و مسائل نظامی را در آنجا آموزش دید و سپس از مصر به لبنان رفته و طی هشت سالی که در این کشور بود برای دفاع از لبنان همرزم امام موسی صدر شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: شهید چمران پس از پیروزی انقلاب به ایران برگشت و بهعنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، وزیر دفاع و نماینده امام راحل در شورای عالی دفاع مشغول خدمت شد، اما با آغاز جنگ تحمیلی به همراه حدود 70 نفر «ستاد جنگهای نامنظم» را تشکیل داد.

شهیدی افزود: همین جنگ های نامنظم شهید چمران و همرزمانشان اهواز را از خطر سقوط نجات داد.
 
وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تجلیل از شهدا و خانواده هایشان گفت: اگر امروز رئیس جمهور ما در نیویورک با اطمینان سخن می گوید و هیئت مذاکره کننده هسته ای با اقتدار به مذاکره می پردازد این اقتدار را شهدا و ایثارگران به ما داده اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران واژه های جهاد و شهادت را برای ملت ایران بسیار مقدس دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند "اگر روزی خدایی ناکرده کشور ما مورد هجوم قرار بگیرد همین ایثارگران و خانواده هایشان هستند که مجدداً به صحنه می آیند و از کشور دفاع میکنند".
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار