مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه:

اساس خلقت انسان، عبودیت و بندگی خداست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه طی سخنانی با موضوع ضرورت و اهمیت خودسازی، در جمع کارکنان این مرکز تأکید کرد: فلسفه آفرینش و اساس خلقت انسان، عبودیت و بندگی خدا است؛ در هیاهوی دنیا راه را گم نکنیم.
کد خبر: ۲۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ - 18June 2014

اساس خلقت انسان، عبودیت و بندگی خداست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین «عبدالنبی صداقت» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه، در جریان بازدید از مرکز آموزش احمدبن موسی(ع) شیراز اظهار کرد کرد: سیره زندگی نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) نشان میدهد که در عین تلاش برای استقرار حاکمیت و حکومت اسلامی، در رابطه معنوی خود با خدا، گریه و ناله و شبزندهداری داشتند.

وی افزود: نالهها و گریههای شبانه امام علی(ع) در عین آن شخصیت والای معنوی و عرفانی، بیانگر واقعیتهایی مهم و نشانگر اهمیت مسئله عبودیت و بندگی خدا است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه آن چه انبیاء و ائمه(ع) و در ادامه راه آنان مجاهدان و اولیای الهی به دنبال آن بوده و هستند، فراهم کردن وسایل و تمهیدات لازم برای بندگی کاملتر خدا است.

وی افزود: خدای ناکرده این نشود که در خلال روزمرگیها وسیله را با هدف، و هدف را با وسیله اشتباه بگیریم؛ یعنی آنچه که در اصل تنها یک وسیله است که باید ما را به هدف اصلی برساند، تبدیل به هدف شود و در این بین هدف اصلی مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد.

حجتالاسلام والمسلمین صداقت اظهار داشت: خودسازی و خودشناسی مقدمه خداشناسی و بندگی شایسته است.

وی افزود: خدای متعال ظرفیت عمر و حجتها و راهنمایانی را در اختیار بشر قرار داده و فرصتهای ویژهای را برای تکامل اخلاقی و درونی و خودسازی فراهم کرده است که ماه شعبان و رمضان از جمله این فرصتها است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در ادامه با استناد به آیاتی از سوره مبارکه بقره، سرنوشت و نوع زندگی انسان را تابعی از اعتقاد و یا بیاعتقادی نسبت به اصل معاد دانست و گفت: اگر انسان یقین و باور داشته باشد که به تعبیر روایات، دنیا مزرعه آخرت است، قطعا رویه و عملکرد او نیز تابعی از این باور خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار