باحضور شیخ نعیم قاسم؛

اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار شد

مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹ - 17December 2016
اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی آغاز شدبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی با حضور جمعی از علمای اسلام و  فیلمسازانی از سراسر جهان در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما دقایقی پیش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم از دکتر زهرا مصطفوی فرزند امام خمینی(ره)، دکتر صافیناز کاظم اصفهانی از مصر و آقایان عثمان بطیخ مفتی اعظم تونس و آیت الله محمد ابراهیم جناتی از ایران به عنوان پیشگامان تقریب تقدیر به عمل آمد.
 
سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع وحدت و ضرورت مقابله با جریان های تکفیری از روز پنجشنبه 25 آذر در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد و اندیشمندان و صاحبنظران بین المللی در این نشست سه روزه موضوعاتی مانند نقش جریان های تکفیری در تفرقه صفوف مسلمانان، ضرورت مقابله با جریان های تکفیری برای تحقق وحدت امت، نقش استعمار در تجزیه جهان اسلام توسط جریان های تکفیری و خطر جریان های تکفیری برای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین را بررسی کردند.
 
"احمد محمد الهادی" از علمای یمن در مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی از مسأله فلسطین به عنوان مهمترین مسأله جهان اسلام یاد کرد و گفت: بر همه جهانیان لازم است که از مردم مظلوم فلسطین حمایت به عمل آورند و به مسؤولیتهای خود در این زمینه عمل کنند.

وی در ادامه افزود: امروز ما با تهاجم ائتلاف سعودی، اسرائیلی، آمریکایی و گروه تروریستی داعش مواجه هستیم  اما ما از مقاومت باز نمی ایستیم و هیچ یک از اینها باعث نمی شود، از مسأله فلسطین غافل شویم.

الهادی با آرزوی اینکه بر اساس نتایج کنفرانس وحدت، سال بعد سال دعوت صادقانه برای گفتگوی سیاسی بین همه کشورها باشد، خواستار حمایت کشورهای اسلامی از یمن و تجاوز صورت گرفته علیه این کشور عربی فقیر شد.

وی پیروزیهای ارتش سوریه و آزاد سازی حلب را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در روزهای آتی شاهد پیروزیهای بیشتر برای مردم سوریه و دیگر کشورهای مسلمان باشیم.  
 
خانم "عفاف حکیم" از اندیشمندان لبنانی و عضو اتحادیه جهانی زنان مسلمان در مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی با اشاره به بحرانهای جهان اسلام گفت: پدیده های نابودگری که در جهان اسلام شاهد آن هستیم؛ حقد و کینه کسانی است که وحدت ما و مسأله فلسطین را نشانه گرفته اند و تهدیدی برای ارزشهای انسانی و اسلامی است و باید همه با هم با آن مقابله کنیم.

وی با بیان برخی از جنایتهای گروههای تروریستی در نقاط مختلف جهان اسلام، گفت: این گروههای تروریستی با اعتقادات و ارزشهای اشتباه خود، حرمت خون را که از حرمت کعبه هم بالاتر است زیر پا گذاشته اند و متأسفانه از سوی برخی رژیم ها همانند رژیم عربستان سعودی حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند.

عفاف حکیم ادامه داد:گروههای تکفیری به دنبال نابودی انسانها و مقدسات آنها هستند و میخواهند اسلام را به گونه ای دیگر جلوه دهند و مراکز علما و صلحاء را از بین ببرند و کسانی که مخالف عقاید خود هستند را تکفیر می کنند.

وی افزود: اندیشه ای که وهابی ها دنبال می کند، برای جامعه اسلامی بسیار ویرانگر است؛ آنها کاری به صهیونیستها با وجود جنایتهای گسترده شان ندارند و به جان مسلمانان و مسیحیان افتاده اند، اما باید بدانند که افکار آنها راه به جایی نخواهد برد. 
 
انتهای پیام/411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار