چهارمین رزمایش محمدرسول الله(ص)-17/ رییس سازمان جهاد خودکفایی نزاجا عنوان کرد؛

استفاده از تک‌تیراندازهای بهینه شده و جدید در رزمایش نزاجا/ سلاح «طاهر» آماده تولید است

رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش از به‌کارگیری تک‌تیراندازهای جدید و بهینه شده توسط این نیرو در چهارمین رزمایش محمد رسول‌الله(ص) خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ - 12December 2016
استفاده از تک تیراندازهای بهینه شده و جدید در رزمایش نزاجا/ سلاح «طاهر» آماده تولید استبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی رزمایش «محمد رسول الله(ص)-4»، امیر زواره‌ای رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش با یک آینده‌نگری مبتنی بر واقعیت‌های حوزه نبرد به طراحی و ساخت انواع سلاح‌های تک تیرانداز پرداخته است، به گونه‌ای که بتواند به صورت منظومه‌ای تمامی منطقه نبرد را تحت پوشش قرار دهد، لذا در چند سال گذشته سلاح‌های مختلفی را طراحی، ساخته و رونمایی کرده است.

وی افزود: تکنولوژی برخی از این سلاح‌ها به صنایع داخلی منتقل شده و در حال تولید است و برخی دیگر در داخل نیرو محدود شده و به یگان‌های نیروی زمینی واگذار شده است.

امیر زواره‌ای بیان کرد: برای اینکه در لایه‌های مختلف تاکتیکی از این تسلیحات استفاده کنیم باید در کالیبرهای مختلف از آن داشته باشیم، لذا متخصصان جهادخودکفایی در سالیان گذشته سلاح تک تیرانداز آنتی متریال 23 م.م «باهر» و 14.5 میلیمتری «شاهر» را تولید و تحویل یگان‌های نزاجا شده است.

رییس سازمان جهاد خودکفایی نزاجا عنوان کرد: در این رزمایش سلاح‌های 7/62 دراگانوف را بهینه سازی کردیم به صورتی که در حوزه رزم جدید بتواند همزیستی و کارآیی لازم را برای صحنه نبرد و فرد تک تیرانداز داشته باشد.

وی ادامه داد: سلاح تک تیرانداز «ژ1» که قبلا در سازمان ساخته شده بود بهینه شده و همچنین با استفاده از تجهیزات موجود نزاجا سلاح تک تیرانداز 7/62 «طاهر» تمامی تست‌های عملیاتی را انجام داده و برای تولید در حال آماده شدن است تا ان شاالله وارد چرخه دفاعی نیروی زمینی شود.

امیر زواره‌ای عنوان کرد: این سلاح‌ها کاربری خود را در انواع جنگ‌های منظم، نامنظم، مرکب و نبرد هیبریدی دارد و به هیچ عنوان نمی‌توانیم از کارآیی این تسلیحات در نبرد زمینی دست برداریم. امروز سه نمونه از این سلاح‌های جدید در رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دانش فنی این نوع تسلیحات امروز در سطح نیرو ایجاد شده و نیروی زمینی امروز در این حوزه به خودکفایی رسیده است و اینقدر قابلیت در این حوزه وجود دارد که  بنا به نیاز از 50 متر تا 3 کیلومتر تک تیرانداز داشته باشیم.
 
امیر زواره‌ای گفت: معاونت آموزش نیروی زمینی مدرسه آموزش تک تیرانداز را راه اندازی کرده که کلیت آن آموزش خدمه تک تیرانداز است، برای این افراد آموزش‌های خاصی در نظر گرفته شده و نفر تک تیرانداز با توجه به میزان حساسیت کار باید از شرایط فیزیکی و از شرایط ذهنی مناسبی برخوردار باشد.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار