جهانسوز خبر داد

اجرای طرح "بسیج همگام با کشاورز" در ۳۰۰۰ پایگاه روستائی کشور

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: سازمان بسیج در راستای طرح‌های ویژه خود و مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی مبادرت به انجام یک طرح ویژه ملی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی کرد.
کد خبر: ۲۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ - 11June 2014

اجرای طرح

محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور در حاشیه آغاز طرح همگام با کشاورز در 52 پایگاه روستایی در استان سمنان اظهار داشت: بیش از 9 هزار پایگاه روستائی در کشور نیز از این طرح به صورت کلی بهرهمند شده و این طرح درآن اجرا میشود.

وی با اشاره به حجم بالای واردات مواد غذائی و محصولات کشاورزی و مشکلات به وجود آمده در این باره افزود: سازمان بسیج در راستای طرحهای ویژه خود و مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی مبادرت به انجام یک طرح ویژه ملی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی کرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: در این طرح از توان مهندسان بسیجی، اساتید بسیجی و دانشجویان بسیجی در جهت ارتقا و پایداری تولید محصولات کشاورزی در کشور استفاده میشود.

جهانسوز با بیان اینکه هماکنون در کشور بیش از 30 هزار مهندس بسیجی کشاورزی وجود دارد تصریح کرد: با بهره گیری از توانمندی این افراد و تشکیل کانونهای ویژه، هم در زمینه ارتقای مسائل فرهنگی در بین این افراد اقدامات خوبی صورت میگیرد و هم در زمینههای اقتصادی و بخش بسیار اصلی و اساسی اقتصاد کشور که همان کشاورزی است فعالیت میشود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: در این راستا طرح خاصی به نام "علمی سازی کشاورزی" در پیش رو داریم که خاستگاه این طرح پایگاههای بسیج روستایی است.

جهانسوز با اشاره به مشارکت 9 هزار پایگاه در این طرح ملی عنوان کرد: با استفاده از توانمندی مهندسان بسیجی کشور، در این پایگاهها مبادرت به برقراری جلسات آموزشی و ترویجی میکنیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه ارزنده این سازمان با وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد تا با حمایتهای لازم از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور از نظر ساختاری، علمی، آموزشی و ترویجی و با استفاده از کشاورزان خبره و نمونه و شبکههائی که در بخش کشاورزی وجود دارد، گام اساسی در ارتباط با ارتقای عملکرد در بخش کشاورزی بهوجود آید.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به آغاز طرح بزرگ "بسیج همگام با کشاورز" در کشور از استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان که این طرح را به صورت جدی پیگیری کرده و اقدامات ویژه و مناسبی در این باره انجام داده است به عنوان نخستین استان کشور شاهد اجرای این طرح است.

جهانسوز بیان کرد: از امروز شاهد این هستیم که در دو شهرستان این استان که دارای 30 پایگاه روستائی است، عملیات خاص در بخش کشاورزی اجرا میشود.

وی در تشریح عملیات اجرائی این طرح گفت: این طرح شامل عملیاتی است که به صورت مستقیم در ارتقای عملکرد تولید گندم موثر است.

وی با بیان اینکه استان سمنان بهعنوان نخستین استان شاهد اجرای این طرح بزرگ است افزود: با توجه به توان مردمی بسیج، این طرح در دو شهرستان استان سمنان از امروز کلید می خورد و امیدواریم تا در سایر مناطق این استان نیز طرح کلید بخورد و اجرا شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اهداف ترسیم شده این سازمان برای توانمندسازی کشاورزان و علمیسازی کشاورزی خاطرنشان کرد: برای هماهنگ سازی و ایجاد حرکت در سطح ملی، طرح بسیج همگان با کشاورز در حدود یک سوم کل پایگاههای روستائی کشور به صورت مؤثر انجام میشود.

جهانسوز با اشاره به لزوم ایجاد زیرساختهای لازم برای اجرای این طرح ملی در پایگاههای روستائی تصریح کرد: برای اجرای این طرح در این پایگاهها باید کتابخانههای تخصصی برقرار شود. شبکه آی.تی وشبکه ارتباطی با نام "شباب روستا" از دیگر تجهیزات لازم برای اجرای لین طرح بزرگ ملی بود که رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشوربه آن اشاره کرد.

وی در پایان گفت: بر همین اساس، سطح محدودتری سامل یک سوم از 9 هزار پایگاه روستائی برای اجرای این طرح به صورت اختصاصی انتخاب شده است ولی اجرای کلی این طرح در بیشتر پایگاههای کشور انجام میشود

نظر شما
پربیننده ها