اجمالی/ حجت‌الاسلام سعیدی در نشست خبری:

اعلام آمادگی سپاه برای کمک به دولت به‌معنای سهم‌خواهی نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: سپاه در عرصه اقتصادی آمادگی خود را برای همکاری با دولت اعلام کرده، چراکه از ظرفیت بالایی برخوردار است؛ اما متاسفانه دولت از این توان استقبال خوبی نکرده است.
کد خبر: ۲۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ - 10June 2014

اعلام آمادگی سپاه برای کمک به دولت به‌معنای سهم‌خواهی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلاموالمسلمین «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه در سپاه، در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با اشاره به این مطلب و با بیان اینکه این اعلام آمادگی به معنای سهمخواهی نیست، اظهار کرد: متاسفانه این اعلام آمادگی سپاه برای کمک به دولت خوب تعبیر نشد. با این وجود سپاه با همه وجود در خدمت دولت قرار دارد و این امر همانگونه که رهبر معظم انقلاب عنوان کردند تنها راهکار مقابله با تحریم و فشارهای دشمن، تکیه بر استحکام درونی نظام و اقتصاد مقاومتی در همه زمینههاست.

وی در ادامه با اشاره به تحولاتی که در مجموعه نمایندگی ولی فقیه سپاه صورت گرفته، بیان کرد: یکی از تحولاتی که اخیراً صورت گرفته ارتقاء پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق(ع) به پژوهشگاه است و این کار با تایید رهبر معظم انقلاب در ماه جاری صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه درباره کارکرد این پژوهشگاه گفت: این پژوهشگاه برای تامین کادر نمایندگی و همچنین نیازمندیهای عقیدتی و سیاسی ارتش، وزارت دفاع و ناجا تشکیل شده است و وظیفه دارد متون مورد نیاز نیروهای مسلح را در حوزه مورد اشاره تهیه و تدوین کند؛ بنابراین پشتیبانی از عقیدتی سیاسیهای نیروهای مسلح یکی از وظایف این پژوهشگاه است.

سعیدی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این پژوهشگاه میتواند با سایر پژوهشگاهها رقابت کند، تصریح کرد: این پژوهشگاه دارای پژوهشکدههای الهیات و معارف علوم سیاسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگ مقاومت، امنیتی و دفاعی، آینده پژوهی و مطالعات راهبردی است.

وی با یادآوری این نکته که ارتقاء پژوهشکده به پژوهشگاه نقطه عطفی در تحول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محسوب میشود، خاطرنشان کرد: سپاه در گذشتههای دور و نزدیک همواره متکی به تدابیر رهبری بوده و در مسائلی که مدنظر ایشان بوده انجام وظیفه کرده است؛ لذا یکی از موارد مطرح شده توسط ایشان موضوع مقابله با تهاجم فرهنگی است. به همین خاطر بر اساس نگاه راهبردی مقابله با تهاجم فرهنگی، تمام توان خود را گذاشتهایم تا پاسدارن و بسیجیان از عمق معارف و معنویت برخوردار شوند و از ظرفیتهای بالایی جهت مقابله با تهاجم فرهنگی بهرهمند باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه شناخت راهکارهای دشمن و توطئههای آنها در عرصه تهاجم فرهنگی نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: اگرچه بودجه نیروهای مسلح کاهش یافته است، اما ماموریتهای آنان کاهش نیافته و این نشان میدهد که با اتکا با نیروی داخلی و با مدیریت جهادی، بسیاری از موانع را حتی با کمترین اعتبارات میتوان از سر راه برداشت.

سعیدی در بخش دیگری از صحبتهای خود، با اشاره به اینکه نیازمند کمک برای تامین اعضای هیئت علمی این پژوهشگاه هستیم، یادآور شد: طرح صالحین هم یکی از موضوعاتی است که پشتیبانی آن در نیروهای مسلح بر عهده سپاه قرار دارد.

وی با یادآوری این نکته که در حال طراحی و ساماندهی جدیدی برای تکمیل اعضا هیئت علمی و کادر علمی پژوهشگاه هستیم، گفت: تربیت پژوهشگر از برنامههای بعدی ما است که در حوزه علوم اسلامی و روششناسی علوم دینی باید کارهای زیادی صورت گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار