مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین تاکید کرد

لزوم نگارش خاطرات دفاع مقدس توسط خانواده‌های معظم شهدا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: مادران، همسران و فرزندان شهدا و رزمندگان که بدون واسطه شاهد رشادت‌های عزیزانشان بوده‌اند، بهترین کسانی هستند که می‌توانند حماسه هشت سال دفاع مقدس را ثبت کنند.
کد خبر: ۲۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ - 09June 2014

لزوم نگارش خاطرات دفاع مقدس توسط خانواده‌های معظم شهدا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، سرهنگ «مهدی طاهرخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین در اولین گردهمایی بررسی نقش زنان استان قزوین در دفاع مقدس گفت: جوانان دوران دفاع مقدس با تأسی و پیروی از حضرت علی اکبر(ع) با ادب و خالصانه با اجازه از مولا و مقتدای خودشان رهسپار جبههها شدند.

وی خطاب به مادران و همسران شهدا گفت: فرزندان و همسران شما برای دفاع از حیثیت و ناموس و مرزهای ایران اسلامی به جبههها رفتند و جاودانه شدند.

سرهنگ طاهرخانی بیان کرد: لباس پرافتخار شهادت، لباس پر افتخار جانبازی و اسارت و لباس پرافتخار پیشکسوتی دوران دفاع مقدس افتخار بزرگی است که خداوند به بندههایش هدیه کرده است.

وی مستندسازی آثار و اسناد شهدا را ضروری دانست و گفت: چون شما به عنوان مادر، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان بدون واسطه شاهد این لحظهها بودهاید، بهترین کسانی هستید که میبایست وارد صحنه شده و وقایع را ثبت کنید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین بیان داشت: نقش زنان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس کمتر از مردان نبوده است. بلکه این نقش بسیار با ارزش و روشن بوده است.

سرهنگ طاهرخانی با بیان اینکه فداکاری زنان در دزفول، خرمشهر، سوسنگرد، آبادان، قصرشیرین و سایر نقاط مثال زدنی است، تصریح کرد: امروز هم جامعه عفیف و پاکدامن زنان ایرانی با حضور در جبهه فرهنگی در تشکیل و تحکیم خانواده نقش آفرینی میکنند.

وی گفت: دشمن پس از شکست مفتضحانه در جبهه نظامی به جبهه فرهنگی روی آورده است که هدف اصلی آنان بیهویت کردن خانوادههاست.

سرهنگ طاهرخانی خاطرنشان کرد: راهاندازی شبکههای مختلف ماهوارهای با هدف ایجاد ناهنجاریهای اجتماعی و ضربه زدن به بنیان خانوادههاست اما حیا و پاکدامنی و عفت زنان ایران اسلامی بهترین و مهمترین دژ در برابر توطئهها و نفوذ دشمنان است.

وی با مقایسه تطبیقی منزلت زن در اسلام با جوامع غربی تأکید کرد و گفت: گریز زنان از تمدن بی بنیان غربی و پناه گرفتن آنان در دامن اسلام، این واقعیت را میرساند که برای انسانهای آرمان خواه و خردورز فمینیزم غرب جاذبه و جایگاهی ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار کرد: فرهنگ پایداری و شهادت و انتقال آن به جوانان که برگرفته از مفاهیم قرآنی است بهترین واکسن در برابر توطئههای جبهه استکبار است.

وی ادامه داد: جنبش بیداری اسلامی در بلاد و کشورهای اسلامی از قبیل لبنان، مصر، سوریه، افغانستان، عراق و برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی به برکت انقلاب اسلامی و شهدای عزیز است که الآن محصول آن را برداشت میکنیم.

سرهنگ طاهرخانی در پایان اظهار امیدواری کرد: با استمرار این جلسات و تهیه کامل آثار و اسناد زنان شهیده استان قزوین برای برگزاری کنگره سراسری سه هزار شهید استان قزوین شاهد انتشار کتاب جامع در این زمینه باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار