محسن رضایی:

بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی سبب شکست دشمن می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به رویکردهای آن براساس منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، راهکار اصلی برای برون رفت از شرایط فعلی و سوق دادن کشور به سمت رشد و توسعه پایدار اقتصادی است.
کد خبر: ۲۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ - 30May 2014

بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی سبب شکست دشمن می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محسن رضایی امروز در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه این هفته شهرستان الیگودرز، با تاکید بر حمایت همه جانبه احزاب و گروههای سیاسی از دولت در مسیر توسعه و پیشرفت کشور و رفع مشکلات اقتصادی موجود، اظهار کرد: دراین زمینه باید با بهرهمندی از تمامی ظرفیتها و توانمندیهای موجود و با وحدت و همدلی، ضمن حمایت از سیاستهای اصولی دولت، شرایط برای رفع مشکلات و عمران و ابادانی کشور را فراهم کنیم.

وی به اقدام موثر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: نامگذاری سال ۹۳ تحت عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اقدامی مهم و موثر از سوی مقام معظم رهبری در راستای رشد و توسعه بیش از پیش کشور است.

در اسلام، اقتصاد و فرهنگ از هم جدا نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در دین اسلام، فرهنگ و اقتصاد دو مقوله وابسته و به هم گره خورده هستند و دین اسلام اقتصاد و فرهنگ را جدای از یکدیگر نمیداند.

رضایی تصریح کرد: برهمین اساس است که مقام معظم رهبری، راهکار اصلی برای رشد و توسعه همه جانبه و پایدار کشور را تقویت و رشد همسان و هماهنگ اقتصاد و فرهنگ در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی میدانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: براساس آموزههای دین مبین اسلام، فعالیتهای فرهنگی و مذهبی بدون توجه به موضوع مهم اقتصاد ممکن نیست و کار و تلاش برای رشد و توسعه اقتصادی نیز در دین اسلام بدون توجه به مقوله اثرگذار فرهنگ، راه بجایی نمیبرد.

وی با اشاره به اهمیت تلاش برای تحقق شعار و سیاست محوری سال جاری در حوزه اقتصاد و فرهنگ، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان باید با عزم ملی و مدیریت جهادی و حضور مداوم و اثرگذار در صحنه کار و تلاش، زمینه برای تحقق این شعار و سیاست محوری در سال جاری را فراهم کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی باید در به صورت ویژه در عرصههای اقتصادی و فرهنگی نمود داشته باشد، گفت: تحقق این مهم و کار و تلاش ملی با مدیریت جهادی در حقیقت عامل اصلی و موثر برای رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور است.

تحریمهای غرب علیه ایران برای ممانعت از رشد و توسعه کشور است

رضایی با اشاره به شرایط امروز کشور و جهان، افزود: اعمال تحریمهای اقتصادی و سیاسی غرب علیه ایران، حرکتی سیاسی با هدف مقابله با اهداف و ارمانهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: اقدام غربیها در بلوکه کردن داراییهای کشور و همچنین اعمال تحریمهای گسترده، تنها با هدف فلج کردن اقتصاد ایران اسلامی و ممانعت از رشد و توسعه کشور و نظام انجام شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شرایط امروز، شرایط خاص و حساسی است، گفت: دشمن قصد دارد با اعمال تحریمهای اقتصادی و فشارهای سیاسی، مانع از رشد و توسعه کشور و نظام شود که راهکار مقابله با این ترفند دشمن، وحدت و همدلی همه احزاب و جریانهای سیاسی، بهرهمندی از ظرفیتهای داخلی و کار و تلاش با عزمی ملی و مدیریتی جهادی است.

وحدت و همدلی جریانهای سیاسی و بهرهمندی از ظرفیتهای داخلی سبب شکست دشمن میشود

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و توجه به رویکردهای آن براساس منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، راهکار اصلی برای برون رفت از شرایط فعلی و سوق دادن کشور به سمت رشد و توسعه پایدار اقتصادی است.

وی عنوان کرد: دراین زمینه باید از تمامی ظرفیتها و توانمندیهای داخل کشور به ویژه قابلیتهای نسل جوان و تحصیلکرده و نیروهای نخبه در مسیر رشد و تعالی کشور به بهترین وجه ممکن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی همه احزاب و جریانهای سیاسی، بهرهمندی از ظرفیتهای داخلی و کار و تلاش با عزمی ملی و مدیریتی جهادی سبب شکست تمامی ترفندها و توطئههای دشمن میشود، اظهار کرد: دراین زمینه، مهمترین خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری، حضور مستمر و موثر مردم در صحنههای دفاع از انقلاب و کار و تلاش جهادی و خالصانه مسئولان برای خدمت به مردم و رشد و توسعه بیش از پیش کشور است.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی، وحدت و همدلی احاد ملت و همراهی و همکاری جریانها و گروههای سیاسی در راستای حمایت از دولت نقش بسیار مهم و موثری در رفع مشکلات و غلبه بر ترفندها و توطئههای دشمنان انقلاب و نظام اسلامی با تحقق شعار محوری و سیاست اصولی نظام امسال تحت عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» دارد.

نظر شما
پربیننده ها