عاطفی در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس مطرح کرد

پیروزی در عرصه جنگ نرم با تکیه بر هنرمندان ارزشی/تولید ۹ اثر فاخر با موضوع دفاع مقدس

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس گفت: ورود در عرصه جنگ نرم و پیروزی بر دشمن از طریق رسانه‌های مختلف به میدان آمده، بدون تکیه بر هنرمندان ارزشی آمکان‌پذیر نیست و ما باید تا جایی که می‌توانیم آمکانات را برای این هنرمندان فراهم کنیم.
کد خبر: ۲۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱ - 28May 2014

پیروزی در عرصه جنگ نرم با تکیه بر هنرمندان ارزشی/تولید ۹ اثر فاخر با موضوع دفاع مقدس

«محمود عاطفی» ریس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس، در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از مسائل مهم مورد توجه در این سازمان، بررسی عملکرد نقشآفرینان و تاثیرگذاران عرصه سینمای دفاع مقدس و جریانهای مهم سینما و واقعیتهای موجود در آن است.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش مهم و پر رنگ دفاع مقدس در ساختار فرهنگ جامعه ایران اسلامی تصریح کرد: تاکنون ۲۰ کلیدواژه برای مفهومسازی سینمای دفاع مقدس انتخاب شده و این کلیدواژهها هم در حوزه عملی و در حوزه سازمانی تعریف شدهاند. حمایت از فیلمهای دفاع مقدس و مشارک در تولید آنها برخی از این کلیدواژههاست که انشاءالله مقدمات اجرای شدن آنها به زودی فراهم میشود.

عاطفی با تاکید بر اهمیت حضور جدی در عرصه جنگ نرم و مقابله همهجانبه با دشمن در فضای مجازی افزود: این سازمان برای ارتقای سطح سینمای دفاع مقدس و برطرف کردن کاستیهای موجود برنامهریزی کرده و سیاستهای حمایتی و مشارکتی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایش دفاع مقدس حفظ شأن و منزلت سینماگران و هنرمندانی که در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت میکنند را امری مهم برشمرد و گفت: ورود به عرصه جنگ نرم و پیروزی بر دشمن از طریق رسانههای مختلف به میدان آمده، بدون تکیه بر هنرمندان ارزشی آمکانپذیر نیست و ما باید تا جایی که میتوانیم آمکانات را برای این هنرمندان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در جلسات مختلفی که با هنرمندان جلوههای ویژه داشتیم نقطه نظرات فنی و کیفی آنها را دریافت کردیم. با توجه به مشکلاتی که در عرصه جلوههای ویژه پیش آمده، برنامهریزی برای رفع مشکلات این عرصه بسیار ضروری است.

عاطفی در ادامه با اشاره به فعالیتهای نهادهای مختلف در زمینه دفاع مقدس، اظهار کرد: تا به امروز شاهد فعالیت گسترده نهادهای مختلف در زمینه دفاع مقدس بودهایم که در این بین بعضی از این نهادها موفق عمل کرده و توانستهاند آثاری فاخر ارائه دهند. باید تجربیات این نهادها مورد بررسی دقیق قرار گرفته و به عنوان الگویی در تولیدات دفاع مقدس از آنها استفاده شود.

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایش دفاع مقدس افزود: برنامه این سازمان برای سال 93 پیگیری و به ثمر رساندن 9 اثر سینمایی و تلویزیونی فاخر است که مقدمات اولیه تولید این آثار فراهم شده و امیدواریم در سال جاری، تولید آنها آغاز شود. نقشآفرینی نهادها و سازمانهایی مثل سازمان صدا و سیما، حوزه هنری و بنیاد سینمایی فارابی در تولید این آثار بسیار پر رنگ است و سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس بیشترین همکاری و همراهی را با نهادهای فوق خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شش اثر از این 9 اثر به فرازهای مهم تاریخ هشت سال دفاع مقدس میپردازد و مقاطع مهمی از تاریخ جنگ را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار میدهد. موضوع سه اثر دیگر نیز زندگی سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس است.

عاطفی در پایان تأکید کرد: یکی از مهمترین مباحثی که در بحث تولیدات سینمایی و تلویزیونی دفاع مقدس باید مد نظر داشته باشیم جلوگیری از تحریفات جنگ در آثار نمایشی است. ما به هیچ وجه نباید اجازه دهیم که تاریخ هشت ساله دفاع مقدس ما تحریف شود؛ چرا که اگر این اتفاق بیافتد صدمات جبرانناپذیری به فرهنگ دفاع مقدس وارد خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار