سردار اثباتی:

ایدئولوژی حاکم بر غرب به‌دنبال تسلط فرهنگی بر جهان است

فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح گفت: ایدئولوژی و جامعه حاکم بر غرب به طور ذاتی در یک تقابل هدفمند سیر می‌کند و غرب دست به هرکاری می‌زند تا به نظامش خدشه وارد نشود.
کد خبر: ۲۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱ - 25May 2014

ایدئولوژی حاکم بر غرب به‌دنبال تسلط فرهنگی بر جهان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار بهروز اثباتی، فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح در اختتامیه جشنواره راه روشن مقاومت در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: وقتی از مقاومت صحبت میکنیم، ۲ کلیدواژه تهدید و امنیت بهصورت طبیعی در کنارش حضور دارد؛ مقاومت همیشه در مقابل تهدید قرار داشته و مقاومت مردم ایران در خرمشهر زمانی معنا میگیرد که رژیم بعث به نظام ارزشی و اعتبار ملی ما حمله میکند.

وی افزود: وقتی بحث از مقاومت میشود، همیشه طرف مقابل آن نیز مطرح شده و به تعبیر دیگر نظام ارزشی درون مقاومت را باید به نوع تهدید معنا کنیم، بهطور مثال اگر تهدید از جنس اقتصاد باشد، مقابل آن اقتصاد مقاومتی است، اگر از جنس فرهنگ باشد مقابل آن مقاومت فرهنگی است.

فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: امنیت با تهدید متضاد بوده و در صورت بودن هر یک، دیگری وجود ندارد، پس میتوان نتیجه گرفت که امنیت ثمره مقاومت بوده و امنیت امروز حاصل مقاومت جمعی از بچههای رزمنده در مقابل تهدیدی نظامی سیاسی فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جهان بدون تهدید وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در ظاهر، ما جهان بدون تهدید نداریم، پس همیشه باید یک نظام مقاومتی درون ما شکل گرفته باشد، چون پیدرپی مورد حمله و تهدید قرار میگیریم.

سردار اثباتی اظهار کرد: سئوال اینجاست که "چرا انقلاب اسلامی بهعنوان یک نظام، پیاپی مورد تهدید واقع شده" و باید گفت که مقابله با تهدیدات امنیتی نیازمند یک بستر است که مقام معظم رهبری آن را فرهنگ نامیدند و در تدوین اقتصاد مقاومتی هم فرهنگسازی نقش ویژهای دارد. نمونهای از شکست فرهنگی، کشور مصر است که روزی ادعای پرچمداری مقابله ایدئولوژیک با غرب را داشت.

وی ۴ انگیزه حمله دنیا به ایران را اعتماد، باورها، نظام ارزشی و رفتاری برشمرد و افزود: با وجود این انگیزهها، غرب و دنیای جهل و ظلم با ما مشکل دارد و ایدئولوژی و جامعه حاکم بر غرب، نمیتواند به غیر از خود اجازه رشد دهد و نشانه بارز آنها را در سینمای غرب میتوان دید؛ دنیای امروز به طور ذاتی در یک تقابل هدفمند سیر میکند و غرب دست به هر کاری میزند تا به نظامش خدشه وارد نشود.

فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امام(ره) انقلاب اسلامی را بر اساس مقاومت پایه گذاشت و از سال ۱۳۳۶ سخنانی ضد اسرائیلی را مطرح کردند، زیرا ایشان تهدیدی را دیدند که کسی ندید و منطق مبارزه خود یعنی اتحاد مسلمانان تنها راه نجات فلطسین را مشخص کردند و این کلام همچنان در صحبتهای رهبری بدون هیچ گونه تفاوت با سخنان امام(ره) وجود دارد.

سردار اثباتی افزود: انقلاب اسلامی یعنی تبدیل کردن مقاومت از حادثه به راهبرد. در زمان گذشته فقط به راهبرد مقاومت اهمیت میدادند، اما امام(ره) راحل مقاومت را از حادثه به راهبرد تبدیل کردند و این تفاوت انقلاب اسلامی با تمام انقلابهای جهان است و مقاومت در بستر انقلاب راهبرد حیاتی ماست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار