وزیر کشور:

نیروهای مسلح پیشرو در توسعه‌ی کشور هستند

وزیر کشور گفت: باید به دنیا ثابت کنیم می‌توانیم قطب پیشرفت باشیم و نیروهای مسلح را نوک پیکان توسعه کشور می‌دانیم چون امنیت با تلاش آن‌ها محقق شده و پایدار می‌ماند.
کد خبر: ۱۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ - 24May 2014

نیروهای مسلح پیشرو در توسعه‌ی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "عبدالرضا رحمانیفضلی" وزیر کشور صبح امروز در مراسم صبحگاه نیروهای مسلح استان زنجان در قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان، اظهار کرد: خرسندیم پس از ۳۵ سال کماکان استوار و مصمم در برابر قدرتهای جهانی به ویژه آمریکای جهانخوار ایستادهایم.

وی با اشاره به اینکه علت وجودی آمریکا مبتنی بر ظلم و ستم است، گفت: آمریکا به هیچ چیز غیر از تأمین منافع خویش راضی نیست.

وزیر کشور تصریح کرد: از روزی که تشکیل جمهوری اسلامی در دهه ۴۰ در اندیشههای امام تبلور پیدا کرد جهان استکبار متوجه شد با چه نیروی عظیم و ایمان محکمی مواجه است و اگر این نیرو موفق به تشکیل یک حکومت شود آنها را دچار سستی و نگرانی در عرصه حکومت جهانی میکند.

وی گفت: از آن زمان جهان استکبار امام را تحت فشار قرار دادند با این تصور که میتوانند رهبر ملت را از آنان جدا کنند ولی ایمان محکم امام اجازه نداد ایشان در ادامه راه متزلزل شوند، اوج اراده ملت در سال ۵۷ متجلی شد و برخلاف انتظار مستکبران با تدابیر امام جانفشانی شهدا و تلاش مردم این انقلاب شکوهمند به پیروزی رسید.

رحمانیفضلی خاطرنشان کرد: در مرحلهای پس از پیروزی انقلاب دشمنان فشار بر مردم را در دستور کار قرار دادند و با به راه انداختن اغتشاشات در مناطقی چون کردستان، خوزستان، آذربایجان و سیستان و بلوچستان به راه انداختند ولی بر خلاف انتظار دشمن این ناآرامیها سبب زدوده شدن ناخالصیها از نیروهای انقلاب شد.

ویبا بیان اینکه نتیجه کار دشمنان پاک شدن ناخالصیها و ایجاد انسجام در میان مردم بود که پس از آن به راه انداختن جنگ تحمیلی را تنها راه مقابله با ملت ایران دیدند، افزود: دشمن با پشتیبانی سیاسی، تسلیحاتی و بینالمللی و نیز با توجه به تحریم ایران و تحریک مخالفان داخلی به زعم خود خواستند با جنگ کار انقلاب را تمام کنند.

وزیر کشور به عملیات پیروزمند فتح خرمشهر اشاره و اظهار کرد: عملیات بیتالمقدس عمق حماسهسازی لشکر اسلام بود و هیچکس فکر نمیکرد در آن شرایط خرمشهر آزاد شود ولی این عملیات موفق سرنوشت جنگ را به نفع ایران تغییر داد و ما به دنیا اثبات کردیم ایمان و اراده ملتها عامل اصلی موفقیت است و تجهیزات بدون ایمان کارایی ندارد و رهبری بر دلها موثرتر از تجهیزات است.

رحمانیفضلی گفت: جنگ به پایان رسید و دشمنان حقانیت ما را قبول کردند و کشور وارد مرحله بازسازی شد و ملت ما عزم کرد بر علم و تکنولوژی مسلط شود و کشوری با توسعه پایدار بسازد.

وی خاطرنشان کرد: ایران امروز در حوزه علم و تکنولوژی بالاترین حرفها را برای گفتن در جهان دارد و فشارهای دشمنان بر کشور نشانه موفقیت ماست و ما به درجهای از رشد رسیدهایم که به راحتی میتوانیم ادعای استقلال کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: افکار عمومی دنیا ۳۶ سال است تبلیغات علیه ایران را شاهد هستند ولی با همه تلاشهای آنها کشور کماکان مسیر اقتدار را میپیماند.

رحمانیفضلی به خشونتهای منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: آنچه از خشونت در منطقه در حال روی دادن است ناشی از اراده استکبار است ولی در میان همه بدخواهیها ایران همچون گلستانی در سایه منویات مقام معظم رهبری و تلاش همگانی در مسیر موفقیت ادامه راه میدهد و همه این موفقیتها در سایه امنیت پایدا به دست آمده است.

وی نیروهای مسلح از افتخارات کشور دانست و گفت: همه نیروهای خدمتگذار کشور یَد واحده هستند و کار برای خدا را پیگیری میکنند و همین امر سبب شده دشمن به عقبنشینیهایی دست بزند و مجبور به مذاکره شود.

وزیر کشور تأکید کرد: زمانی دشمنان فکر میکردند با تحریم و تهدید میتوانند همچون سال ۸۸ در کشور آشوب ایجاد کنند ولی مردم مسلمان ایران در پناه خدا هر سال جلوهای از ایمان محکم خود را به نمایش میگذارند و در سال ۹۲ نیز با حضور در انتخابات بار دیگر شکوه خود را به جهانیان نشان دادند و این امر سبب شد دشمنان مذاکره را پیشنهاد کنند و ما نیز مسیر مذاکره را یکی از مسیرهایی میدانیم که میتواند حقوق ملت را احقاق کند.

رحمانیفضلی گفت: شرایط دنیا و درگیریهای پنهانی که بین قدرتهای جهانی و رکودی بر کشورهای لیبرالیستی حاکم شده سبب ناتوانی آنها در کنترل بحرانها شده و آنها بیش از همیشه نیاز به قدرت تأثیرگذاری ایران را احساس میکنند.

وی با اشاره به اینکه ایران بدون شک تعیین کننده سرنوشت تعاملات سیاسی منطقه است، گفت: باور داریم که توازن جهانی با محوریت ایران قابل تغییر است و در مذاکرات هستهای از اصول گامی عقب نمینشیند و یقین داریم این امر تنها با پشتوانه مردمی محقق میشود.

وزیر کشور پایدار شدن توسعه، امنیت و پیشرفت را در سایه حمایت همه آحاد مردم ممکن دانست و گفت: باید تلاش کنیم همه مردم وارد عرصه شده و توانمندیهای نواحی مختف کشور افزایش یابد.

رحمانیفضلی گفت: باید به دنیا ثابت کنیم میتوانیم قطب پیشرفت باشیم و نیروهای مسلح را نوک پیکان توسعه کشور میدانیم چون امنیت با تلاش آنها محقق شده و پایدار میماند.

وی تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده میتواند قدرت برتر منطقه باشد و معادلات منطقه بدون حضور ایران رقم زده نمیشود و دنیا این امر را پذیرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار