با حضور امیر ولی‌وند صورت گرفت

رونمایی 7 کتاب دانشگاه دافوس در نمایشگاه کتاب تهران

مراسم رونمایی از 7 کتاب دانشگاه دافوس ارتش، عصر دیروز با حضور فرمانده این دانشگاه در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸ - 04May 2014

رونمایی 7 کتاب دانشگاه دافوس در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ حسین ولیوند، فرمانده دانشگاه دافوس در این مراسم، طی سخنانی با بیان اینکه دانشگاه دافوس هر ساله در نمایشگاه کتاب حضور خوبی دارد، بیان کرد: امسال نیز قصد داریم تا در غرفهای که مربوط به این دانشگاه است ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کنیم.

وی با اشاره به وضعیت انتشارات ارتش در قبل و بعد از انقلاب افزود: با شناخت تاریخ و مقایسه آن میتوان درباره پیشرفتهای امروز صحبت کرد. متون استفاده شده ارتش در صد سال قبل وارداتی بود. در دوران پهلویِ اول محصولات نظامی و تسلیحاتی از کشورهای مختلفی چون فرانسه به ایران وارد میشد. این موضوع تا پایان جنگ جهانی دوم ادامه داشت. پس از آن کشورهای انگلیس و آمریکا محصولات خود را به ایران وارد کردند و ما تنها با ترجمه متون آمریکایی از آن استفاده میکردیم که این روند تا سال ۵۷ ادامه داشت.

فرمانده دانشگاه دافوس آجا بیان داشت: کتابهای وارداتی بر اساس فرهنگ، پیشینه تاریخی و ساخت جغرافیایی آن کشور نوشته میشد. این موضوع که کشوری همچون آمریکا آییننامه بنویسد و ما با فرهنگ خودمان سعی میکردیم آن را اعمال کنیم برای ما سخت است.

سرتیپ ولیوند با اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: در مسیر جنگ ۸ ساله متوجه شدیم آییننامههای وارداتی به کار ما نمیآید. اولین بار شهید صیاد شیرازی به عنوان یک نخبه تاکتیکی تصور میلیمترهای مناطق جنگی را داشت و بر اساس آن عملیاتهایی را طراحی کرد. شهید صیاد شیرازی شروع به قلم زدن تاکتیکها و تغییر آییننامهها کرد.

امیر ولیوند در پایان عنوان کرد: انتشارات ارتش در چند حوزه کاری مشغول به فعالیت است. حوزه خاطرات با وجودی که بسیار با ارزش است، اما قابل استناد برای تدریس نیست. فرماندهان دفاع مقدس کسانی هستند که میتوانند تجربیات خود را مکتوب کنند تا مبنایی برای تدریس تاکتیک باشد.

نظر شما
پربیننده ها