نمایشگاه کتاب - 13/ معاون انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش:

انتشارات ارتش با 25 عنوان کتاب جدید به نمایشگاه بین‌المللی می‌آید

سید بهزاد میراحمدی، معاون انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: انتشارات ارتش با 25 عنوان کتاب جدید در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۲۳۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ - 26April 2017
انتشارات ارتش با 25 عنوان کتاب جدید به نمایشگاه بین‌المللی می‌آید«سید بهزاد میراحمدی» معاون انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به حضور این انتشارات در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: امسال انتشارات ارتش با 19 کتاب جدید، قطع جیبی بر مبنای زندگی شهدای سرباز، درجه‌دار، روحانی، افسر و افسر ارشد در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهد داشت. کتاب‌های فوق از نیروهای مختلف ارتش از جمله نیروی دریایی، هوایی و پدافند است.

وی افزود: 5 عنوان کتاب جدید دیگر با محوریت زندگی‌نامه شخصیت‌های ارتشی در نمایشگاه عرضه خواهد شد. انتشارات ارتش در مجموع، امسال با 148 اثر که 25 عنوان آن از تازه‌های نشر است به نمایشگاه خواهد آمد.

معاون انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به موضوع تازه‌های نشر این انتشارات، گفت: «از قلم تا تفنگ» کتابی است که بر مبنای خاطرات مرتضی غرقی از دوران سربازی در ارتش نگارش شده است. وی در چند عملیات دوران دفاع‌مقدس حضور داشته و پس از پایان دوران سربازی به صورت بسیجی تا پایان جنگ در جبهه حضور پیدا می‌کند.

میراحمدی بیان کرد: کتاب «روزهای سرنوشت‌ساز» نام یکی دیگر از تازه‌های نشر ما در نمایشگاه کتاب است. پژوهش این اثر که احمد حسین‌نیا زحمت آن را بر عهده داشته، 5 سال به طول انجامیده است. این کتاب با محوریت اسناد و زندگی «سرلشکر ولی‌الله فلاحی» در عملیات‌های غرب کشور نگارش شده است. جلد دوم این مجموعه نیز که مربوط به عملیات‌های جنوب کشور است تا شهریور ماه امسال رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: «یار دوست» نام یکی دیگر از تازه‌های امسال است که امیر گلفام و اکبر مقدسی کار تدوین و نگارش آن را برعهده داشته‌اند. این کتاب یک اثر مستندمحور و روایت تاریخ‌شفاهی از خاطرات امیرسرلشکر سلیمی فرمانده وقت ارتش است که به روایت تصویر، خاطره و اسناد نگارش شده است.

معاون انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: روایتی از زندگی امیر سرلشکر جانباز محمد ایران‌نژاد با عنوان «چهره ماندگار ایران‌نژاد در آیینه انقلاب» یکی دیگر از آثار جدید امسال است که بتول صفاری و اصغر بحرانی آن را نوشته‌اند. ایران‌نژاد از ناحیه دو چشم جانباز است و دست به کارهایی زده‌ که از عهده آدم‌های سالم نیز بر نمی‌آید و همین موضوع دستمایه کار قرار گرفته است.

میراحمدی اضافه کرد: «7 پرواز» نوشته احمد حسین‌نیا بر گرفته از خاطرات امیرمحمد عابدی آخرین کتاب از مجموعه‌های تازه نشر ما در نمایشگاه خواهد بود. شخصیت کتاب از نزدیکان به حضرت امام خمینی (ره) بوده که در جریان اتفاقات مختلفی از نزدیک با ایشان رابطه داشته است. این کتاب در 418 صفحه به نگارش در آمده است.

وی درباره برنامه‌های جنبی این انتشارات نیز گفت: متاسفانه مدیریت نمایشگاه امسال هیچ آیتمی برای رونمایی، جلسات نقد و یا نشست تخصصی برای ناشران در نظر نگرفته است. ما خیلی دوست داشتیم در این حوزه برنامه‌هایی را در نمایشگاه داشته باشیم که اگر شرایط آن فراهم باشد حتماً جلسات مختلفی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار